• Momsie

Åka berg- och dalbana?

Det stod på rollercoastern vi precis åkte på i USA att gravid INTE fick åka, och jag skulle inte göra det iaf...bättre att låta bli, det är ju väldigt krängit och svängit om man säger så...

• Momsie

Oj, det måste ha varit häftia flygturer du varit med om då??? ;)
    Nä, jag tycker inte man kan jämföra flygturer, där har vissa flygbolag restriktioner, men långt ifrån alla, eftersom man är rädd att kvinnan ska föda för tidigt och därför vill en del inte ha långt gångna gravida med.

Jag förstår inte hur man kan utsätta sig för risker när man bär ett liv inom sig, kan man inte vänta med såna nöjen under den korta tid man faktiskt är värd för en annan liten människa??
    Som ngn skrev, häftiga inbromsningar...eller varför inte en olycka som det stått så mkt om nu på sistone?
    Skulle man kunna förlåta sig själv om ngt hände?

Jag ville knappt ens åka bil som gravid, när efter en halv livstid äntligen verkade få gå hela tiden ut...nä, jag personligen skulle aldrig utsätta mig för ngt som innebär ens en liten risk, så onödigt...

theosen skrev 2007-06-02 19:50:37 följande:
    Jag tror att dom sätter ut skyltar för att skydda sig själva. Så att ingen kan komma i efterhand och stämma dom. eller vad tror ni?Sen är det klart är man för stor får man ju inte plats i sätenaman får ju flyga, ganska långt in i en grav, det känns ju nästan som samma sak eller??
  • Momsie

Jag tror också på en mening med allt...men jag tror inte man kan utmana "ödet" på det viset...allt man gör får en konsekvens och enligt min personliga uppfattning är inget skrivet i sten, utan jag tror på karma med konsekvenser : )

theosen skrev 2007-06-02 23:00:32 följande:
    fast jag tror nog lite på att om det händer nåt sånt så finns det en mening med att det händer. Jag vet inte alls. Men jag orkar ju verkligen inte låsa in mig om jag blir gravid.... När jag var gravid , för ett par år sen, så blev jag påkörd av en bil bakifrån. Man kan ju aldrig helgardera sig , menar jag.Men detta är ju bara mina peronliga åsikter
Svar på tråden Åka berg- och dalbana?