• Ninde81

Paroxysmal supraventrikulär takykardi

JAg har svt..Var först 22 år när jag själv kom på vad ja hade för fel.. När ja var liten svimmade ja ofta men de va ingen läkare som kunde ha en aning om va ja hade för fel..heh..
    Ble opererad när ja var 22 år där dom brände bort 2 banor för mej..för ja hade tydligen fler..nu har ja inte haft ett endaste symptom sedan operationen.. efter operationen fick ja en medicin ja skulle ta livet ut men.. olydiga jag slutade me medicinen 4 mån efter operationen och har inte haft några som hels symptom heller och på efterkontrollen berättade ja för läkaren att ja slutat med medicinen och förståss blev har lite sur men efter som ja inte haft några symptom så behövde ja inte ta medicinen heller..
    När min puls låg som högst så låg den på 240..

• Ninde81

Jag friidrottade sedan jag var 6 år till ja var 15 år..
    När ja tänker på det nu efteråt så kände jag ibland att pulsen steg och sedan bara svartnade de för ögonen och så vakna jag igen efter ca 10 s och var lite matt och yr..men efter de mådde ja som vanligt..
    Jag blev inlagd kvällen innan och skulle va vaken när dom gjorde de..en så kallad ablation..först provocerade dom fram et "anfall" och sedan börja dom bränna..dä fick jag andnöd och blev sövd..så minns ja inte mer före vid uppvaket..där fick man ligga ca 2h med en tyngd på låret som ett tryck över hålet där dom gått in och den tyngden var kvar hela dan..
    Men som sagt ja upptäkte de själv när vi hade en lektion i Ekg kände jag att de kom och ja koppla upp mej själv och fick det utskrivet på papper och åkte till akuten.. för de är ju inte ovanligt att anfallen går över fort av sej själv och man inte hinner till läkarn.. :)
    Hoppas de går med bara medicin för er då.. de e ju aldrig roligt att bli opererad..

• Ninde81

Ne ja blev inte törstig men var lite förvirrad när ja vaknade..

• Ninde81

Ne inte va ja vet av iaf.. de e såkert när man e så trött efter..

Svar på tråden Paroxysmal supraventrikulär takykardi