• Tanina

Koja till barnrum

Jag håller på o inreder min snart 2-åriga dotters rum för fullt just nu o vill gärna ha lite ideer o inspiration på barnkojor/mys/läshörnor!
    Har ni några bilder att visa?
    Jag har tänk mig en tjock madrass (skäras till i passande form)i ett hörn me snedtak massor av tjocka kuddar mysbelysning o sen nån typ av tyg (sänghimmel) Så man kan krypa in ev. nån vägg vid sidan om så de blir mer som ett kryp in, så att de blir mysigt, förstår ni hur jag menar? Men jag vet inte riktigt hur jag ska lösa upphängnningen vid taket då de e snetak...

Visa mig gärna vilder på hur ni har löst de!!

Som tack så ska ni sen få se hur d blev

• Svar på tråden Koja till barnrum
  • Rickeby

Min dotter har en sån myskoja under sin loftsäng. Har tyvärr ingen bra bild som visar själva kojan...men visar lite bilder ändå
    I hörnet ligger i alla fall en vanlig madrass i stl som en indragen växa-säng.
    Den har ett resårlakan på och sen ligger massor med goskuddar, ett par fleece-filtar och en drös mjukisdjur där.
    En läslampa, en korg med böcker och även en sackosäck får plats.
    Upp ska även ett draperi som man kan dra för men min symaskin har tagit semester

• Tanina

Fint! Jag hade tänkt nåt åt de hållet men lite svårare för mig eftersom de e snetak...men kanske de blir lättare sen när madrassen o allt e på plats så kanske man hittar en lösning då?

Vill se meer bilder!!!

• strojes

Jag har några bilder på vår koja under trappan i mitt galleri. Vi har hängt upp tyget med "vajer-garginstång" (kommer inte på vad det heter just nu), men det är iaf som en tvättlina med stålvajer som man klipper i önskad längd och skruvar i en krok i varje ände och i väggen en ögla på var sida.

Svar på tråden Koja till barnrum