Feliciakontrakt?
Men riktigt så är det väl inte. Felicia teamet är ju en grupp på förlossningen som arbetar med förlossningsrädda som man kan få komma till och prata och lägga upp en plan inför sin kommande förlossning. Vilket sjukhus tillhör du?
Men riktigt så är det väl inte. Felicia teamet är ju en grupp på förlossningen som arbetar med förlossningsrädda som man kan få komma till och prata och lägga upp en plan inför sin kommande förlossning. Vilket sjukhus tillhör du?
Kan det vara, om hon bor där jag bor Men de heter olika i hela landet, så det är inget konstigt i så fall. Det du kan göra är att prata med din bm så kan hon hänvisa dig till Alma gruppen. Men det fungerar så att man går på samtal hos dem och sedan kommer man fram till om snitt är den bästa lösningen och i så fall får man en tid för planerat snitt runt v 38. Men det är inte frågan om några "kontrakt" man liksom skriver på.
Ja men allting bygger ju på en plan man gjort upp tillsammans genom samtal.
Men har ni inte pratat om det på de där Alma samtalen då?
Konstigt att inte bm i Almagruppen tog upp det som ett alternativ när du är så rädd. Jag tycker du ska ringa dem och få komma dit igen och diskutera saken! Så får du själv föreslå det med snitt.
Konstigt det där med vad man är rädd för, själv är jag livrädd att få en så snabb förlossning som jag hade sist.