Jag var inte rädd för förlossningen, men jag kan ju berätta hur den gick till för att lugna dig.
Jag gick och la mig lite efter tolv på söndag natt. Klockan 01.45 går jag på toa och då går vattnet. Ojsan tänkte jag, redan? Så jag ringer in till förlossningen som säger att vi kan komma in på en gång. Vi är inne på förlossningen kl 03.30 och dom kopplar på CTG:n som jag får ligga med i 40 minuter. Värkarna kommer bara med 5-6 minutes mellanrum, så vi får ett rum så vi ska vila lite. Men det går inte, för nu (05.10) startar värkarna ordentligt. Jag försöke sova men det går inte. Larmar och dem kommer in och kopplar på CTG:n igen. Nu kommer värkarna med 1-2 minuters mellanrum. Dem känner hur mycket jag har öppnat mig.. 7 cm.. Oj, det var snabb, säger dem. Kl. 07.50 körs jag in på förlossningen och börjar andas lustgas. Ligger bara och småkrystar lite. Men kl 9.25 kommer krystvärkarna och kl 10.04 är Jennifer född. Allt gick bra på min förlossning. Fick sy två stygn, men det var det ju värt.
Ut kom Jennifer 2686 gram och 45 lång. Fast det glömde jag skriva. Hon är född i v.36+4. Förlossningen tog dryga 6½ timma.