Inlägg från: Vraket |Visa alla inlägg
  • Vraket

Grop i hakan!!

Var en artikel ganska nyligen om det men jag kommer inte ihåg var... Kanske aftonbladet...

Hur som helst så var en grop i hakan samma sak som harmynthet i princip. Dvs en missbildning där kroppen inte gått ihop. Det var oftast ärftligt tex han kändisen som är ihop med catherine zeta jones och hans pappa...

• Vraket

jag vet ju inte om det är sant men jag är ganska säker på att det var på aftonbladet jag läste det... och allt som står där måste ju vara sant... :)

• Vraket

?En grop i hakan beror troligtvis på att vävnaderna under fostrets tidiga utveckling inte lyckas mötas tillräckligt i mittlinjen, ungefär som vid läpp- eller gomspalt. Gropen sitter nämligen inte bara i huden, utan också i den underliggande benvävnaden.?

Hittade när jag sökte på nätet... 75% chans att barnet får det om båda föräldrarna har det...

• Vraket
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-20 01:05:02 följande:
    Gropen i benet? *trött*
    japp
  • Vraket

Jag tyckte det var lite fräckt när jag läste om det att det var så ärftligt liksom... Nu har jag ju inte susningen av en grop och inte sambon heller så... men ändå... undra vad det finns mer som är ärftligt...

jag hade en kompis där ena lillfingret var böjt på alla kvinnor i släkten...

och min pappa har en grej med broskbildningar i senorna i handen som är för männen i hans släkt..

hade varit kul att ha nåt sånt... så man liksom fick en familytrade...

• Vraket

fast vår gris kanske får pappas äckliga broskgrej... fast då måste han genomgå en liten operation sen när han blir 50 typ... kanske inget att önska... :) *virrar på lite trött om kvällen*

Svar på tråden Grop i hakan!!