Det värsta sveket...
Här en till som åker samma känslomässiga berg och dal bana som du. Min sambo har ett jobb med resor och konferenser. Han har haft sex med en tio år yngre kvinna vid tre tillfällen under ett halvårs tid. Hon stod i min hall med sin helgalna sambo och berättade detta en lördagsförmiddag för snart två månader sedan.
Jag har inte läst hela tråden, men jag kan ärligt säga att jag hade inte velat veta detta. Hennes sambo hade fått reda på det genom anonyma SMS. Apropå att hans sambo borde få veta.
Min sambo säger att han vill fortsätta leva med mig och barnen. Han säger att han älskar mig och att han ångrar sig. Jag saknar dock passionen i det hela när han säger det. Han gråter inte och vill helst inte prata om det längre. Jag har skrivit tre brev till honom om hur jag känner och fick svar på ett halvt brev ungefär. Han har dock erbjudit sig att byta jobb, men jag tänker att om det inte är någon på detta jobbet så kan det väl vara någon på nästa.
Jag har väl tagit mig igenom behovet av hämnd och rotandet i detaljer. Nu är det mest sorg och en känsla av att jag snart måste bestämma mig för om jag ska stanna eller gå.
Jag har inte bestämt mig för om jag ska ta kontakt med familjerådgivningen. Min man är en offentlig person och själv arbetar jag med stöd till familjer i kris. Ironiskt va? Vet allt om sekretess, men vet också att vi alla är människor.
Vet inte om jag stannar av kärlek eller om jag helt enkelt är för feg att börja om. Rädd för att bli fattig och ensam helt enkelt.
Det jag har läst av det du skrivit gör mig i alla fall varm i hjärtat. Det finns goda män trots allt. Bittert bara att man inte skaffade sina barn med en sådan.
Många tröstkramar från en Bedragen