Inlägg från: Sirlig |Visa alla inlägg
  • Sirlig

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Pallas Athena: Ja, det är det roligaste jag vet!

• Sirlig

Tussilago: Ring Tullverkets hotlinetelefon! Den är jättebra och numret står på tullverkets hemsida så vitt jag minns.

• Sirlig

LPW: Precis som du har tänkt har jag gjort. Webbutik är guld att starta med och fortfarande är det den som omsätter absolut mest pengar och växer snabbast.

Ida2: Jag skickar ut en trevlig påminnelse två veckor efter lagd order. Hör jag inget av dom på någon vecka efter det stryker jag ordern.

• Sirlig

Little V: Jag hade ingen aning om att det var det här jag ville göra utan kom in på det via en serie av slumpar...

På frågan om det är värt det svarar jag:

JJJJJJJJJJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det är det bästa jag vet!!!!!!!!!!

• Sirlig

Idag var jag på en gasellträff, en seminarieeftermiddag ordnad av Dagens industri. Dom går varje vår och höst, så kolla in dom!

Det var ca 9 kortare föreläsningar från entreprenörer av olika slag, väldigt inspirerande och matnyttiga historier, och seminarium om hälsa bland anställda, värdering av företag mm. Rekommenderas starkt och är dessutom gratis!

• Sirlig

Little V: Jag jobbar heltid med det och lite mer än så blir det lätt också.

• Sirlig

Ida2: Kan man inte ringa till Skatteverket för att få svar på sådana frågor? Firmatecknare har jag i alla fall fått veta när jag ringt dit och mycket av dom där sakerna är väl offentliga uppgifter?

• Sirlig

Fröken: För mig är caféliv vardagslyx! Det ska vara mysigt och är kaffet bättre än medel kommer jag tillbaka. Jag gillar latte med lättmjölk, så finns det blir jag glad. Jag betalar gärna för kvalitet. Jag betalade 38:- för en latte av misstag för en månad sedan, men den var inte ens över medelgod, så dit går jag inte tillbaka. Ska man ta bra betalt, måste man som kund också få mer.

• Sirlig

Fröken: Jag tror dessutom att det absolut finns en marknad för lite retrokaféer nu. Man är lite trött på latte hit och gigantiska muffins dit. I alla fall i Sthlms innerstad tror jag på ett kafé med vanligt kaffe, leverpastejsmörgås och dammsugare skulle vara en bra idé, bara den genomförs medvetet...

• Sirlig

Fröken: Du kan väl skriva i min gb vad det heter och var det ligger om du vill ha ett besök ngn dag?

Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6