nublu: Tack för alla info! Jag mailade almi i fredags så jag hoppas jag får svar snart! Låter ju bra att det kan gå snabbt att få pengarna! Ska bara bestämma hur mycket jag vill låna! Phu, lite jobbigt!
Slänger in en fråga här också, får se om nån kan hjälpa mig!
När jag gör min likviditetsbudget så står det ju inbetalningar och utbetalningar och där fyller man ju i allt som händer med pengarna. Sen skriver jag ju betalda kundfakturor inkl. moms på inbetalningar och på utbetalningar mina varors kostnader inkl. moms. Så till frågan. Under inbetalningar står det även "moms tillbaka" och under utbetalningar står det "moms att betala". Vad ska jag fylla i där?
Jag tror jag har ett hum men det är bättre att fråga och få rätt svar än att strula till det med mina okunskaper i hur man gör en budget
Hade gott alla!
nublu skrev 2007-07-22 08:03:24 följande:
Jonnaa: Min handläggare på Almi i Linköping gick på semester i fredags men han ska titta på min ansökan om mikrolån när han kommer tillbaka i mitten av augusti. Har jag gjort ett bra jobb går det fort att få pengarna, ca 1 vecka eller så. Måste jag göra om något så går det ändå att ha pengarna i början på september. Men fråga på ditt lokala Almikontor eftersom det säkert är olika arbetsbelastning på olika kontor. För budget och affärsplan har Almi jättebra mallar som går att ladda hem.Villkoren för mikrolånet: Avbetalas på 5 år, första halvåret amorteringsfritt. Första året betalar man Almis basränta som är 5 %, därefter betalar man basräntan + 4%. Man behöver inte ordna någon mer finansiering från exempelvis bank el dyl.Libero: Jag jobbade på Anna&Axel igår och träffade på er avbytare Jörgen. Hörde att det ska bli modernt som 17 hemma hos er. Hoppas att det går bra.