Inlägg från: jezz1978 |Visa alla inlägg
  • jezz1978

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Hej allihopa har gjort nåt litet inlägg tråden för länge sen men känner nu att jag har kommit så pass långt att jag ska göra en hemsida för min produkt. Alltså inte en webshop, men det kanske är samma typ av sida ändå?
    Vilka kan ni rekommendera om man vill göra sin egen hemsida. Och vad kostar det att leja bort tillverkningen?

• jezz1978

pallas athena Jag bokade iaf ett domännamn hos oderland som du tidigare har rekommenderat.
    Tänkte prova göra en hemsida själv med intellyweb som har fått bra kritik av PC för alla. För visst går det väl att använda den på oderlands webhotell sen?

• jezz1978

Jag har ett namn som jag skulle vilja ha på min firma men jag ska bara skaffa FA-skattsedel. Kan man registrera ett företagsnamn iaf?

• jezz1978

Ida2
    Ok Tack
    På företagsregistrering står det skyddslän 800kr/st. Behöver man betala för varenda län i hela Sverige då? Eller räcker det med att skydda namnet i tex Stockholm, Göteborg och Malmö.

• jezz1978

sommartorpet
    Ja låter ju vettigt. Skulle affärerna gå bra så får man kanske söka sånt skydd i så fall.

• jezz1978

Antar att det inte går men man kan ju alltid fråga er iaf
    På min tygprodukt jag tänkte ha en typ av plastring som i dagsläget finns att köpa i vanliga butiker.
    Om jag säljer bra av min produkt så kommer jag i fortsättningen låta tillverka egna sådana plastringar men det kostar en del att starta en sån tillverkning så i första skedet skulle jag vilja kunna köpa ett antal färdiga sådana.
    Frågan är alltså om man får sätta fast någon annans produkt på sin egen.
    När det gäller tyger och knappar så går ju det bra.
    Nån som vet?

• jezz1978

nublu
    Tack för svaret Har hittas en som är typ noname, inte lika snygg som de andra men den får duga i den första kollektionen.

• jezz1978

Nu har jag fått igång min hemsida. Det gick fortare än jag trodde Så nu kan de som vill kika på den (finns på listan). Den är dessvärre totalt amatörmässigt gjord av mig så det känns typ överflödigt att be om kritik av den just nu, men längre fram när jag finslipat den så..

• jezz1978

Indra o Tilde
    Här registrerade jag min FA-skattsedel, www.foretagsregistrering.se/
    fyllde i allt på nätet. Efter 2 dagar komett brev med punkter som jag skulle förklara närmare och typ 2 dagar efter att jag skickat in svaren fick jag min Fa-skattsedel. Så det gick väldigt smidigt.

• jezz1978

Ja just det.. Det kostade ingenting

• jezz1978

Jag tänkte oxå gå. Lördag förmiddag låter ju bra jag skriver oxå upp mig då.
    Hade ju gärna varit utställare själv på mässan men det får nog vänta liite till produktionen ökat myycket

Lördag:
    Sirlig
    Liv10
    nublu
    Shortbabe
    jezz1978

Söndag:
    Sirlig
    Liv10
    nublu

• jezz1978

Eller har det redan startats en ny tråd ??

Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6