Inlägg från: djmugg |Visa alla inlägg
  • djmugg

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Då det gäller webshopslösning så finns det många olika, www.startabutik.se är ganska poppis, www.jetshop.se ser bra ut, www.sitedirekt.se är ett annat alternativ, www.starweb.se får man testa gratis i 60 dagar.Jag tycker det är viktigt att shopen ser seriös ut, finns många hobbyshopar som inte väcker ngt större intresse när man surfar runt.
    Tidigare här i tråden fanns en länk till ett forum för just webshopägare, riktigt mkt läsvärt!
    [/citat]

Jag har webbutiken Joomla, tycker den fungerar jättebra när man väl fått igång på den. Och den är gratis. Man behöver ju fortfarande domän och webhotell.
    För att tipsa med en till

• djmugg

Vad konstigt citatet blev att se ut i min dator. Det första skulle vara citerat iaf.

• djmugg
    liv10 skrev 2007-05-21 15:27:02 följande:
    vi har ju webshop och skall dra igång kortbetalning i veckan, men vi velar lite. Payson- är det ett tänkbart alternativ? Idag har vi faktura samt förskott på bg eller pg. Postförskott har vi valt bort då så många inte verkar hämta ut sina paket enligt andra som haft den tjänsten.En till fråga, vi har problem med folk som beställer och väljer förskottsbetalning- en stor del av dem betalar aldrig sedan. Detta betyder att man hållit varor och någon som kanske skulle betalat varan fick medd om att den var slut. Personligen tycker jag att man ingår ett avtal när man slutför sin order och borde ha ett visst betalansvar så länge man inte avbeställer? Men vad gäller egentligen??? (antagligen får man väl leva med dessa människor- men det irriterar och är en väldig massa arbete i onödan).
    Det har jag med haft lite problem med, folk som lagt en order och sen bara struntat i det. Vilket har inneburit att man lagt ned en massa arbete i onödan. Tror nog inte det finns något att göra åt det tyvärr... Bara hoppas man får "schyssta" kunder som genomför beställningen i framtiden.
Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6