Inlägg från: Chutzpah |Visa alla inlägg
  • Chutzpah

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Fan vad jag hatar Skatteverket.

Har en tjej som jobbar hos mig då och då (bara vita pengar). Hon jobbade en dag i förra löneperiod, och jag betalade nästan 50% av hennes lön till staten i form av skatt och arbetsgivareavgifter.

Det är ju helt sjukt. Arbetgivaravgift i Sverige är som bekant 32%; SAMTIDIGT som EU-snitt ligger på ca 18%.

Och folk undrar varför det anställs svart arbetskraft, och varför det finns brist på jobb. Det är fantamej ingen brist på arbete, men brist på jobb. Man har inte råd att anställa någon heltid. jag skulle vara överlycklig om jag jobbade 'bara' 75-80 timmar i veckan istället för 90-100.

Tack för att jag fick ventilera mig.

• Chutzpah

Hallå tjejer...

Finns det någonstans (helst i Malmötrakterna eller online där man kan få juridisk hjälp till låg kostnad?

Ett kafé här i Malmö är skyldigt mig ca 10 000:- för levererade varor och de betalar inte. Har skickat massor med påminnelser. Jag misstänker starkt att om jag anmäler till kronofogen så hamnar jag på slutet av en långt lista... och får pengarna sist eller inte alls. Jag föredrar att försöka driva in skulden privat för att veta att jag kan få mina pengar.

Nu fick jag veta att kaféet har arrenderats ut till ett annat par. Är det nya paret skyldigt att betala den här skulden?

Tackar på förhand för all hjälp och alla tips!

• Chutzpah

Tack alla..... Pokergirl, tack, men jag har dålig erfarenhet med inkassoföretag för. jag föredrar att anmäla direkt till KFM... det brukar sätter fart i de skyldiga.

• Chutzpah

Tack.... det här JÄVLA kaféet!!!

Om ni bor i Malmö eller besöker Malmö.... var snäll och gynna inte COFFEE MANIAC!!!

• Chutzpah

vad roligt Gemelli!!! Det är jättesvårt att anställa!

• Chutzpah

Inte än..... ska göra imorgon. Ska till KFM och kolla and förmodligen anmäla då. Det är enskildfirma. Finns det någonstans online där man kan kolla?

• Chutzpah

Tack, Pokergirl... har precis gjort samma sak på Ratsit.

Hon har 264 084 i betalningsanmärkningar, men har betalt en hel del av detta. Hennes nuvarande skulder är 59 568.

Ska skynda mig till KFM imorgon.

tack verkligen för all hjälp.

• Chutzpah

är det verkligen så många som använder American Express? Kan tänka mig att de som ha AE har även Visa/MC och kan anVänder ISTÄLLET. tYCKER ATT 4,5% ÄR EN HÖG SUMMA!

• Chutzpah

Hoppsan... ber om ursäkt för versalerna... katten var här uppe och hjälpte till med tangentbordet.

• Chutzpah

men tror du inte att de som annars skulle handla på AE skulle välja Vias/MC istället när du inte erbjuder AE?

Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6