Inlägg från: HårdrocksMamma |Visa alla inlägg
  • HårdrocksMamma

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Claudia gbg

har mailat dig!

• HårdrocksMamma

Ida2

För mig fördubblades försäljningen om inte mer, visst de drar av en viss % men tycker det är värt det.

Sen vet jag inte om det kostar extra för installationen/ startavgift, men det ingick i min webblösning.
    Det enda som kostade extra var ca 2000kr för att få ett certifikat, fast det var valfritt om jag inte köpt certifikat så hade jag fått min webb-leverantörs namn med i adressen och det ville jag inte.

• HårdrocksMamma

Claudia gbg

Ja jag handlar på Tingstad, de har större utbud och trevligare personal än tex mitt hatobjekt Wettergrens De håller för det mesta lägre priser de är pånågot fåtal produkter dyrare.

Sen kan man ansöka kort/medlemskap har för mig att det är 10% rabatt, då ska måste man ha en kopia på reg beviset från bolagsverket för att få bli medlem, man kan då få kredit så man betalar senare. De har dessutom mkt bättre kvitton så det underlättar där med.

• HårdrocksMamma

Har någon förhandlat sig till bättre priser hos posten och hur gick ni till väga, hur tog ni upp det så att säga och vad sa ni?

Har börjat skicka större paket till återförsäljare och de priserna posten har är helt åt h=)(/&%¤#¤%&/(. Det gäller paket/brev från dörr till dörr.

• HårdrocksMamma

Tack för svar.

Jo jag har företagsavtal men jag fattar inte vad för prislistor andra har i sådant fall.

Ett paket på ca 2 kg skulle i sådant fall gå på över 130 kr för rekommenderat...eller så har jag missat något, har även pratat med olika på posten och inte låter det som om det blir billigare än så.

Problemet är att jag ännu inte skickar sådana paket så ofta och DHL, UPS, Shenker kräver fler än så.

Shenker för övrigt vill jag ha så lite med att göra som möjligt, tycker de är helt blåsta på det företaget. När vi skulle hämta upp ca 8 paket så var vi tvungna att beskriva hur dessa paket såg ut inte såå lätt när det är olika varje gång . Det slutade med att min man fick gå in och leta i ett rum på deras lager, ingen ansträngning att sköta sina jobb från deras sida.
    Dessutom när jag var gravid och inte fick lyfta så kom de och skulle lämna en leverans. De lämnade dem på marken ute vid gatan (vinter=slask) för de tänkte minsann INTE köra/bära in dem...så nej inte dem!!!

• HårdrocksMamma

Ok ska kolla med DHL hittade inga priser på deras sida, vad betalar ni hos dem?

• HårdrocksMamma

Pokergirl

Då är det från dörr till dörr?
    Om jag tex skickar 40 nappar så väger de ju bara ca 2 kg men måste då ha ett ganska stort paket för att de ska få plats.

Enligt posten så skulle det gå på hur mkt det väger fast om det är stort paket så går man på volym ist. Blir det inte ett fett minus för mig då?

• HårdrocksMamma

Pokergirl

Ja det låter ju jättebra att ha ist. Har de några övriga kostnader som kund hos dem?

• HårdrocksMamma

Pokergirl

Tack för att du tog dig tid att fixa listan, jättesnällt!

• HårdrocksMamma

Sommartorpet

Om man har enskild firma kan man ändra bolagsformat efter några år?

Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6