• Madaluha

Olika temperatur i öronen.......!!!!!!?????

Till att börja med är det ju sällan livsviktigt med den exakta tempen. Man kan ju känna på barnet om det har hög feber eller ej och är man orolig för att den ska vara farligt hög kan man ju då använda sig av stjärttermometer om det känns nödvändigt.
    Här använder vi oss av örontermometer och jag tempar alltid i bägge öronen för att få en så korrekt temp som möjligt. Jag utgår från att det är den högre tempen som stämmer om jag får olika resultat. Det är lite en vanesak, efter ett tag märker man att man får allt mindre differens eftersom man får in snitsen på att få in tempen rätt.
    Min sons örongångar är dock för trånga för att använda örontempen på så på honom gäller pussipannantempen Flört. Den brukar stämma ganska bra och om jag känner att jag absolut behöver veta en exakt temp så får väl rumptermometern komma fram.

• Madaluha

Förresten glömde jag visst att säga att jag aldrig tempar ett och samma öra två ggr efter varandra. Har märkt att det alltid visar en lägre temp andra mätningen så jag får vänta en stund om jag vill tempa om i samma öra.

Svar på tråden Olika temperatur i öronen.......!!!!!!?????