• apan

Ska jag berätta att jag är osäker ang. kejsarsnitt och att föda vaginalt?

Vi ska på inskrivning om en vecka. Jag undrar om jag redan då ska ta upp att jag är livrädd för förlossningen? Jag känner mig också rädd för kejsarsnitt men lite mer rädd för att föda vaginalt. Lite osäker. Tror ni att om jag visar att jag är osäker kommer bli övertalad att föda vaginalt? Vad har ni för erfarenhet av barnmorskor och deras åsikter om förlossningsrädda typer som mig?

• Svar på tråden Ska jag berätta att jag är osäker ang. kejsarsnitt och att föda vaginalt?
  • apan

Okej då ska jag berätta hur jag känner för BM. Jag är lite rädd för att hon inte ska tro mig bara för jag kan nog låta rätt sansad när jag pratar, brister inte ut i gråt så lätt (tror jag).

• apan

Nu har jag varit på inskrivning och jag berättade för BM att jag var förlossningsrädd. Hon betedde sig så fånigt tyckte, hon sa "Men vet du vem som spelar huvudrollen på förlossningen? Jo det är din livmoder! Den vet precis vad den ska göra även om du inte vet det!". Jaha vad bra tänkte jag, kan jag lämna min livmoder där då och gå hem?
    Men jag fick remiss i alla fall till Aurora-samtal, får se hur det går där sen då.

Svar på tråden Ska jag berätta att jag är osäker ang. kejsarsnitt och att föda vaginalt?