Inlägg från: ellen h |Visa alla inlägg
  • ellen h

Österbottniska tråden 9

Millami skrev 2007-07-22 17:27:19 följande:
    ellen hnee int ha ja vari ti kokkola nå än å int ha ja fått nå mat än heller..*suck*ja sku vila börj fa hem ti vårt hem ja nu å int va här nå mer..men di tycks ju aldri bli klar..*suck*Tack fö tipse, ska lägg e på minne...men ja tror int ja har så mycki å säg till om..ja får no bara va nöjd me he ja får då svärföräldran bjuder
    Nå om sverföräldra bjuder så tar man ju tacksamt ba imot va som bjuds

Slurp, sku noo smaka nu me na pizzaslisk!!!
  • ellen h

Vilken härli dag vi får!! Troodd att e sku vaal sember veedre...Hoppas e halder i se.

Slipper riktit ut å ita ida me en kompis som ja int ha siitt på leng...
    He vaal Pedrinas såklart Mums!!

Ha en skön dag allihoop

• ellen h
    LCroft skrev 2007-07-23 10:05:11 följande:
    ellen h skrev 2007-07-23 10:00:35 följande: Säg inte Pedrinas! Var i torsdags dit och äta fajitas och suget lämnade på, vill igen

mmm... Ja iter alltjämt hede sama, nr 33 på menyn. BURRITOS, mums...
    Sorri om jag väckte snåltanden din

Nee nu ska ja hopp i dusch...

• ellen h

Hej hopp!!

Ida ska Ellen å ja me min "styvmor" å hennas båånbååne ti Ylivieska me tåg Bara så flikkona slipper åk tåg fö fösta gangå i live siin... Men Ellens moffa komber saan ett oss
    Brukar allti hitt na intressant på inreidningsavdelning vi Kärkkäinen

Sköt om er!!

• ellen h

Voj nee Vi ha viri å raitta på heila daan å ja ha glöömd att vi sku ha rådgivningsbesök ida*skäms*

LCroft skrev 2007-07-24 16:20:51 följande:
    Ni är ju bra många som har varit till Haparanda härifrån, vi funderar på att åka på fredag. Vad annat än Ikea finns där? Nån affär som jag inte får missa? Inredningsaffärer då mest som jag tänker på
    Finns en ljuvlig gårdloppis lite utanför Haparanda. xxxx ringde igår därifrån och hade fyndat en jättevacker Gustavsberg porslinsskål... Hon sa att där fanns får på gården så jag kan tänka mej att det var ett mysigt ställe
    Vi ska åxå till Haparanda på fredan Åker hem på sönda...

Åhå, håxa nuföst att ja sluta ti skriv på dialekt
  • ellen h
    LCroft skrev 2007-07-24 17:36:56 följande:
    ellen h skrev 2007-07-24 17:01:23 följande: Hittade du nåt på Kärkkäinen? Var nånstans var den loppisen? Har du nån adress? Massa frågor Vi far bara över dagen på fredag, passar på när farmor kan komma hit med barnen, Ida har inte ännu sovit borta och den dagen när hon gör det första gången vill jag finnas i samma stad ifall det blir några problem Har du mera tips så överös mig bara

Hmm...någon adress har jag inte men xxxx kan ju informera dej då hon återvänder till hemtrakterna imårån

Hittade en brödlåda eller vad det nu kan vara och nåt annat smått o gott Vill int spendera så mycket pengar nu före Ikearesan

• ellen h
    Lilla My i Finland skrev 2007-07-30 13:19:46 följande:
    Nan som veit om di har opp Hästöskatan na? Alltså di har väl na restaurang tär, ele va?
    Hästöskata har öppet sommartid. Sö-to kl. 12-22, fre-lö kl. 12-00 (02)
    Jättegod mat har di ter!!
  • ellen h
    Lilla My i Finland skrev 2007-07-30 14:30:02 följande:
    Tack ellen h! Misstänker e var ett besök tär ida. Så he e ti koma tiid o bong me nu tå!
    Va tiide ska ja koma

Sku noo va goo me en kaldan cider ter på terasse men ja har fullt åpp jeer me na möbelmåålase
  • ellen h
    Lilla My i Finland skrev 2007-07-30 21:07:42 följande:
    Millami -Jå han tror säkert he.. Å ja sku int ha fari tror ja...Lordina - Int var e na brudkläning nameir ida... ellen h - he va gooo mat tär!!! Vi fick va nästan eismend tär!
    He va ju rolit ti hör att ni fik goo maate å myysit sekert å Grattis förresten
  • ellen h
    Lilla My i Finland skrev 2007-07-30 21:57:52 följande:
    Jag åt viltkebab me franska, sallad o en gudoomlian vitlöksdipp ele va e nu heit... Å gubbi to oxnaaating, som smälta i mun!!! Som förrätt fick vi heimbaka knäckibrö o grava sik. Å ti efterrätt to vi kladdkako me vaniljsås å hallona...
    Låter gårr goo hede!! Åtminstoni ha ja hört att hede knekkibröö er goo. He er Maria o Teresas (ägara ti stelle)  mamma som bakar e

Har na aader ovedre?? Gubbe ringd just från villa i Oravais å ter var e grym veedre!! Åska hadd sleiji ner ter så kylskåpslampå hadd stritta Förvånad
    Han brukar int vara na rädd fö åskveedre men nu tyckt ja an var ganska skraj...
    Usch!!Hoppas int e komber hii norrut!!!
Svar på tråden Österbottniska tråden 9