• xxxx

Österbottniska tråden 9

Ja måst skriv tå ja e såå stolt över lill tösen miin idaa!! Hon ha kisa på påtton fö fösta gangon idaa..

• xxxx
    LCroft skrev 2007-07-11 09:22:23 följande:

Ja allt finns nåo på internet..
  • xxxx
    Millami skrev 2007-07-11 19:57:08 följande:
    hu känns e då beibin hickar?
    Magan hoppar!! Elä horo nå man ska beskriv e!!
  • xxxx
    Millami skrev 2007-07-11 20:08:49 följande:
    xxxxhehe..ahaaa, hhmm..undras va he e ja känner då på kvällan då ja slappnar av så låångt ner i magan bruk he börj kännas ett "pick" eller "tick" eller va man nu ska säg...me gemna mellanrum känns he olika bra stunder...
    He e nåo säkert baby som haar hickon!! Nathalie va ganska bra på ti hick hon i magan å minns ja!! He känns konstit ti föst innan man vaar vaan me e!!
  • xxxx
    LCroft skrev 2007-07-12 21:24:27 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m22726153.htmlVad ska man säga? Risken med nätet förstås..
    Jyst täfö så blockar ja all som it har na press.. Men ja lägger it heldär ut na toko bilder som ja tycker naan sko ha na nytta åv!!

Men föståss så ere jo i å för se fö seint at block naar baket di ha vori på siidon. Men men..
    Så dee ere me internet..
  • xxxx
    Missalibabagirl skrev 2007-07-12 22:09:30 följande:
    Lilla My i Finland  Låter som båånä vår sko haa sama "feil" Ho va nästan heilt hysterisk inatt å int sko o sova naa..somna halv 12 å vaknast kl 1 å gråått tills 3..å imåris va o rikti förkyld å ha kacka fast ho mang gang ida! Så ja tänkt strax å et i e tändrä eldä naa..liiti varm känsta o imåris å män annos ha o noo lekt å på jär hela daan Så na ana teori har int ja än et i sko vaa tändrä..måst vel vänta å skåda baa Får nu sii hor hiso nattä vaal tå Noo veit ja hä å et allt man lägger ut på neti e ti allmän beskådan  Män man får vel stör si på vissa saakrä äntå  Om man har na viss "anonym besökarä" utan varken presentation eldä gästboksinlägg som fäälas å skåda på eins siido fleir gang om daan å aldär skrivar naa så tycker ja bra et ja kan blocker personen i fråga utan ti haa roko samveti 
    To haar heilt rätt!! Vafö ska naan som it is skriv na om se sjölv läsa på miin sido tå!! Nä nä toko haar it na ti hämt hos me it. Ti vaar blockera direkt..
    He e ein åv orsakrin vafö ja laga plus åt..
  • xxxx

Lilla My: Va e ni som stoo ti de vi dem di korgan??? Ja håxa it te naa,men ja så at e va en adär som ja känder.

• xxxx
    Millami skrev 2007-07-19 10:44:01 följande:
    zagahhe ska du göra..di ha börja plock fram "nya kläder" nu efter rean...såååå masssor me fint....vill veta va ja har i magen nu
    He e jo it så läng tills do fåår si vem som e i magan diin!!

Ha ni vääld at it ta reida på na va e e fö sort?? Vi to it reida på na vi.Ja vila at e sko vara en överraskning.
  • xxxx
    ellen h skrev 2007-07-19 22:22:06 följande:
    Va??? Ska all å sova?? Ere bara ja som e pigg hii
    E do pigg to??
    Ja fundera faktiskt på at byri sök me å sova ja å!!
  • xxxx

Ja hadd bara lustgas å vetedyyno!! Å he jick nåo he å!! Fast man visst jo nåo minsann att man levd..

• xxxx
    Mirremama skrev 2007-07-22 09:57:57 följande:
    Ellen h, vad såld ni? Int blev jag ju alls nyfiken nu
    Vi mena fara å säli på måndastorgi nästa måndaa,om he e bra vedär!! Så tå fåår do koma å skåda et ås..   (å all adär å jäär på FL)
  • xxxx
    LCroft skrev 2007-07-22 16:42:58 följande:
    Missade nog er också på gammaldagstorget, får försöka komma ihåg att ta mig till stan på måndag istället
    Ja he ska do jöra!! Men it i måron e vi täär utan nästa måndaa!!

I måron bäär e åv ti Haparanda.. Vi ska sova täär 2 natt så he ska SHOPPAS!!
  • xxxx
    LCroft skrev 2007-07-22 16:58:49 följande:
    Tack! Påminn mig gärna innan nästa måndag för mitt teflonminne fungerar inte så bra Kul att åka till Haparanda, jag vill också!
    Ja ja ska påminn de!!

Ja he ska vaar riktit kul..
  • xxxx
    Mirremama skrev 2007-07-22 19:49:20 följande:
    Jag minns int heller om jag ha gratta skogsduvan, så GRATTISHar ni annars tänkt på att det är flera här på tråden som fått andra barnet nu som fått av "samma sort" som storasyskonet? Lite lustigt hur det slumpar sig.Jag ligger nog i lä med bongandet av fl:isar på gammaldagstorg, int såg jag dig mimo80 t.ex... men Naana träffa jag på Lag ni förresten märke till på dagens jt i dedär kommentarerna som folk har skickat per sms att nån anonym tyckte synd om alla barn i vagnar som inte verkar ha något hem  Sabla människa som inte hittar nåt annat att reta upp sig på. Precis som att man inte skulle få röra sig på stan ifall man har barn. Vad ännu? Jo, jag ska försöka boka in nästa måndagstorg, så får jag komma och hälsa på ellen h och xxxx
    Kanski e va naan som retas e på at di haar bååni me se seint på nattin!!
    Vi va ut i går kvälld å kl 0.30 på gågaton så såå ja en båånvagn. Å he tycker jag at it passar se.
    Vi hadd flickon bort över nattin fö fösta gangon igår!! Å he jick riktit bra.. Mamm va jo föståss nervös.

Ja do ska koma å skåda ti måndastorgi nästa måndaa!!
  • xxxx

Gokväll allihop!!

Nå no e vi heim tibax från Haparanda.  No fåår man jo leva på knäckibröö å vattni tå en stånd fram över.
    Ja sko jo it handel na grömt från Ikea,men nåo hadd ja en smiid fullin kärro fö he nåo!!

Lcroft: Ja he di gårdsloppis kan ja nåo rekomender at do faar å skåda. It va he na stoor,men myysi.

• xxxx
    LCroft skrev 2007-07-25 21:37:02 följande:
    xxxx: Har du nån adress till den loppisen? Eller är du bra på att förklar åt en som knappt hittar till stan hemifrån? LillaMy: Låter bra, det var ju bara det här med lokalsinne...
    Naan adress har ja it.Men he e 3,5 km från Haparanda mot Kukkolaforsen!! He e jätte enkelt ti hitt tiid!! Näär man kör ut från Ikea parkering så ska man till höger i rondellen. He staar Kukkolaforsen på en skylt. Å så ere skylta me ANTIKT å!! Så nåo hittar do..

Haar fö me at ja så en skylt om en inrednings å present affär å på sama väg mot Kukkolaforsen. Men vi hinda tyvärr it tiid å skåda naa..
  • xxxx
    LCroft skrev 2007-07-28 09:39:39 följande:
    Låter som en kul idé Igår blev det då Ikea och Trollens mamma såg jag ju som sagt Blev en del smått men inte så farligt ändå. Var aningen trött, hade sovit bara 4 timmar då först mannens snarkande störde och sen hade ett gäng fiskmåsar bestämt sig för att ha möte på grannens gård och de var minsann ett högljutt gäng!
    Hitta do ti he di loppis naa?? Å isåfall hitta do na fynd??
  • xxxx

Jäär ha vi it heldär använd han di halarn naa!! Blää va ful an e!!
    Ja he va en bra idé ti skänk an ti Ryssland. Fö täär haar di nåo it na skillna.

Svar på tråden Österbottniska tråden 9