Österbottniska tråden 9
Grattis Jussistjej å Mammamu!
Grattis Jussistjej å Mammamu!
Å moster föståss... Er i fösta gango beibikär?
ciiza: he råder liti delaktiga meninga om ite... Rekommendatione er et båne upp ti 4 år ska sita feil väg i biln! Mang svänger båne mesama di byter från babyskyddi, men vår flicko (2 år nu) kombe no ti få sita feil väg åtminstoni 1 år ännu om ja får bestäm. Visst, beine byri no ta i bäntchi så småningom, men bäter ti bryt beine än ti bryt nacka om olycko e fram!
Sindi: vilken söt bild!
Eri nade som har bröllopsdag ida?? Vi har 3 års, men firar int na rikti mytchi. Vi kom heim fö 1,5 tim san; jag från syrrans å gubbi hadd ve å skruv... Nu siter jag å surfar å ha skådar på tv. Usch va vi e tråki... Men snart ska vi väl no fara å sova!
Veralena: Ja föstar du e nöjd me flickos sovasi! Hoppas he byri hald i se! Å ite odjuri du tala om våg ja int eins tänk ho såg ut...
Vi har just iti broiler filé. Vi måsta töm å frost ur frysn igår, så tå hamna vi å ita upp broilern ida så int a sko e vari föstört. Gubbi va ti et bageri i Krombi å köft upp he varo di int hadd såld undi viko, så vi måsta laga rym i frysn... Men nu e frysn så gott som full me brö å bulla! Å va e nu bäter än he tå i snart komber en baby i husi!
Grattis Mirremama!
Ja ska pass åpå ti skryt på flicko min mesama ja e på gång me skrivasi. Ho e viri uta blöjo i 1 viko nu, å he gar superbra!! Ho har blöjo bara tå o sover, å både kisar å kakkar på potto! Vi böv int eins pass på e, ho säjr till tå o böv. Å tömber tilåme potto i wc-bytto tåsan... Ja hoppas såå et i halder i se! Sko int vila ha två blöjbån. Dessutom verkar i som kakkasi sko byri rejd upp se liti bäter. Förr kakka o ju bara va tridi-fjäl dag, men nu er i komi varana dag san i fridas!
He kombe mytchi olika teorier åt de nu Martea, ije får du en til! Ja e hört et a kan blöd mytchi näsablod om a har fö torr an luft på insido! Men pro koll upp i me experte, ti veit säkert meir än oss allihop ilag...
Tack föresten fö grattisa ti pottränasi! Hoppas som sagt et i halder i se! He som e svårast nu tycke ja e holeis vi ska djä tå vi far nastans! Ska a bara fa ti toki ställe te di säkert har en potto? Elde er i okej ti lägg blöjo på tå vi t.ex. far å handel? Kom just heim från stan (ett tips: handel vi bode mitt i stan togote daga, te er int i just naa folk!) å tå hadd vi no blöjo på e. Men ja e no liti rädd et i föstör tränasi...
Sista dan på arbeiti ida! San ska ja va ledi minst 1 år!! Nåja, ledi å ledi, he var väl int så mytchi ledit me två bån i husi kan ja tro...
Nu just vart ja tyvärr tvinga ti ta en paus på 15-30 minut. Datorprogrammi vår sluta ti funk å måsta få liti huolto. Föhoppningsvis händar ja få fädi äntå, ja sko int vila lämn allt fö mang papers-hop åt mamm som kombe tibak från semestern på måndan! Ho har no säkert tillräcklit ti rejd upp äntå misstänker ja...
Just jå, ja glömd ju nästan bort ti önsk er allihop Trevlig midsommar!