Inlägg från: Millami |Visa alla inlägg
  • Millami

Österbottniska tråden 9

bättre ti fa en gång för mycki eller lite fö tidit....

annos kan he gå som fö sambons syster, deras pojk blev född på riksåtton i kvevlax å pappa fick ta emot pojkin...

• Millami

Gomoron
    hhmm, täcks man säg gomoron nå mer denhe tiden...?!
    e sååååå trött....fattar int hu ja ska ork gör nå...tror ja kryper isäng tibax då ja äti nå..

ja får no å säg som svirvel, va ere fö konsti inlägge å länkar ni talar om??

• Millami

skogsfrun
    vassågo...

joo he e riktit bakasvädri ida, had å mena bak men sku måst å handel först e utan allting, skåpan e tom...

• Millami

hoohhoo, hu kan e va tungt ti dammsug 77 kvadrat...
    e helt slut å e bara genom halva lägenheten än...*puh*

• Millami

här regnar he å....ha regna hela natten...
    fast ja njuuuuter av dehe vädre..he e sååååå skönt..
    int alls varmt å svettit..

på dagensprogram så står he...kurs i amning.....ööö..
    ja ska lär me ti am....REDAN?!!?
    hede ammasi känns lite väl långt bort ännu...

• Millami

tussimamma

jaaadå, e jätte bra me kurs....ser fram emot å gå dit..
    å att amma längtar ja nu nästan efter, fast man hört alla möjliga skräck historier om hur d kan vara...
    så vill int min beibi amm så kommer ja nästan å bli lite besviken

mena bara att he känns så avlägset ännu hede me att ja ska börj amm mitt barn...fattar liksom int ännu he...
    att he verkligen ska kom ett barn ur min mage som e vårt barn som jag ska amma....höö..låter konstit i mina öron...eller såå joo seeeedan då om en tid...men dende tiden e ju no ganska snart om man börj tänk efter..men e känns ändå längre bort...

Nää om ja sku gå å vänd ut å in på klädre mina nu då fö ti hitt nå man kan lägg på se än sånhe da å som å magan rymms i
    har ju nästan bara toppan å kjolar
    he ska ju varmt å sommarn nu

• Millami

joo, nu då ja väl ha vari på kursen så känns he riktit bra..
    hu ska ja no ork vänt tills ja ska få börj amm?
    ja vill börj redan nu, ja vill ha min beibi nu...

vi va bara 7 mammor så he kännsta bra me en liten grupp..å en kännd ja från förr...

sir redan fram emot månda då nästa träff er då ska pappona me å..

Di prata om att folkhälsan gör nå "undersökning" så di vill tala me en 5-6 par som e i slute av graviditeten så man ska gå på några samtal...å sedan så sku man på nåt samtal då beibi va född...å sen filma di barne då he va 6 måna å 12 måna...huru he utvecklas å leker...
    lät rätt intrssant...ja sku kuna tänk me ti anmäl me no...men får no int gubbin me på nå sånde...

hande boken lät ju bra om ammasi....tjorven ...vet du nå kan man beställ an från näti? å va kostar han?

Svar på tråden Österbottniska tråden 9