Österbottniska tråden 9
ciiza: Vår 4,5-åring sitter fortfarande bakåtvänd. Ju längre de kan göra det desto bättre eftersom det är mycket säkrare. Men minst till 3 år är rekommendationen i Finland, i Sverige 4-5 år.
ciiza: Vår 4,5-åring sitter fortfarande bakåtvänd. Ju längre de kan göra det desto bättre eftersom det är mycket säkrare. Men minst till 3 år är rekommendationen i Finland, i Sverige 4-5 år.
Jag skulle nog inte sätta ett litet barn i en framåtvänd stol för riskerna är verkligen mycket större vid en frontalkrock. De nordiska länderna är ju föregångare när det gäller trafiksäkerhet för barn. Kanske ni kunde hitta nån bättre begagnad?
Om ni talar om den olycka som hände i lördags så fick barnet inga större skador, men vårdas i Tammerfors. Jag känner familjen och tycker inte det känns bra att skriva om det hela här, men vill iaf stoppa alla eventuella rykten om att det skulle ha gått riktigt illa.
Pruttilutten: Det är inte samma olycka som diskuterats här.
I övrigt håller jag med om att man självklart berörs mer om det är en bekant det gäller och jag tror inte heller att folk pratar om det bara för att skvallra, många blir faktiskt berörda och oroliga på riktigt. Men som jag skrev tidigare känns det ändå inte bra att diskutera saken på internet när man känner familjen. De har det tufft som det är.
TV-nytt lovade att Österbotten får det bästa midsommarvädret, bara sol både torsdag o fredag o lite mer molnigt på lördag. Hoppas de har rätt!
Trevlig midsommar alla! Sista jobbdagen i dag och i morgon är det villan som gäller Hoppas verkligen vädret blir fint.
Maja T: Nää, inte ska du städa till midsommar. Man ska vara ute så man slipper se eländet inne
snacket82: Japp, jag har varit till Prisma, INTE att rekommendera med två barn i släptåg iaf. Puuuh, tack o lov att det är över nu!
Trollens mamma: oj, ska du börja sälja Me & I? Det har jag missat! Ååh, vill också ha en visning trots att jag inte har en aning om vem du är
Håhhå, inspirerad av atten skulle jag skicka in bilder till Ifi idag. Satt i en halvtimme och plockade in 168 bilder och när jag ska gå vidare står det att inte en enda av dem finns och att jag måste ladda upp dem igen! *gaaah* Kan ni räkna ut att det inte blev någon beställning?
Jag hatar datorer, det var bättre på de "vanliga" kamerornas tid, då fick man sin rulle framkallad och hade inte 1500 oframkallade bilder i datorn