• LCroft

Österbottniska tråden 9

Och stora magar när man är gravid så kan jag trösta er med att jag har varit jättestor med de två sista från tidiga veckor, har haft en helt egen kurva. Så gissa hur många gånger man fick höra att man är stor? Tvillingar? Du spricker ju innan den är ute var en annan standardkommentar...

• LCroft
    Lordina skrev 2007-07-31 21:29:19 följande:
    Lcroft men hede känns ju no igen jär oxo tå man ha iti sött heila dan vill man ha lite salt på du e helt normal
    Tack, det behövde jag få höra Nu är största problemet att jag inte orkar stiga upp och göra dem
  • LCroft

LillaMy: Det har inte min förstått! Han äter inge bulla eller tårta Men chips och CocaCola släpar han minsann hem var och varannan dag! Har ni upp skylt vid den större vägen så jag hittar?

• LCroft

Skulle så vilja plocka svamp, men måste nog ha med mig en svampexpert i såna fall. Annars kanske jag inte mår så bra efter att jag ätit dem

• LCroft

Lilla My i Finland skrev 2007-07-31 21:41:41 följande:

LCroft - fö ti laga popcorne åt frun siin!!! Int ita opp bulla...
    Aaaa du menar så Äh, men han har farit på jobb, nån måste tydligen jobba här i huset med enligt honom???
  • LCroft

Om man skulle fara och sova nu istället för att sitta och gäspa käkarna ur led? Popcornen struntar jag i, tror inte jag hade orkat tugga fast det hade varit gott

• LCroft

tussimamma: Är det idag jag ska hålla mig hemma?

Idag har Ida en riktig tur dag, började med att hon var med sina äldre syskon i Nicos rum och busade, ramlade ner i golvet från sängen = blåmärke i pannan, sen har det bara fortsatt i samma stil... Rebecca hon hostar och hostar och hostar, och nu är hon sur när jag sa att hon inte kan gå till en av sina bästa kompisar, de har en liten baby hemma och då behöver man ju inte gå och smitta ner. Nog förstår hon det, men sommarlovet är ju snart slut och då vill man inte sitta hemma ensam förstås. Men ute kan man ju leka, fast det var ju inte heller så kul om det regnar. Har på känn att det blir en lååång dag idag

• LCroft
    tussimamma skrev 2007-08-01 09:40:21 följande:
    LCroft- jå he e ida! Om int du har ett bmi undi 18? Fast ja känder int de så du gar fri! Ja kombe ba anfall ti som ja känder. Å he e int så mang..kanski 4..
    BMI under 18 lär jag nog inte ha hur jag än räknar Och av båda sorterna har jag.. Och så känner du inte mig så antar att jag kan gå till stan Men ser jag nån gravid som skäller på folk så kanske jag presenterar mig
  • LCroft

Nu har muraren varit, slipade först bort lite av rappningen han lade igår och så lag han på ett varv till. Imorgon borde vara sista gången han kommer. Vi har det så mysigt så med ett lager slipdamm överallt Hjälper inte hur mycket jag försökt dammsuga och torka och sen när man vet att han kommer imorgon igen.

Imorgon börjar väl mannen riva ut badrummet med... Så lyckligt lottad jag är då som får bo mitt i värsta bygget och utan innetoa Försöker desperat fokusera på att det blir ju fint när det är klart

• LCroft

Ni får ge er till tåls med bilder tills det är helt klart

Trollens mamma jag är inte beroende av limsa med mannen, finns inget värre än om Coca Colan är slut, så jag brukar säga att om det inte finns nåt annat i vårt kylskåp kan man åtminstone vara säker på att Cola finns det!

• LCroft

Stort grattis till beibikär och familj

Nog är det bra typiskt, Ida har varit sur hela eftermiddagen, gick ut och leka och tror ni inte att vi hann bara ut så smög en otroligt äcklig stank fram, jättekul att sitta i lekstugan med stinkbomben nummer 1 brevid sig och ha teparty Blev inte så lång stund ute Lite ogräs hann jag dra upp åtminstone så nåt bra fick jag ju gjort. Kan det inte bli bättre väder snart?

• LCroft

Lådan som ni får nu ser ju fin ut, sån hade jag velat ha när jag väntade Ida. Den jag fick får jag ännu rysningar av. Åkpåsen var helt bra men halaren Får rysningar än idag när jag tänker på den, har aldrig använt den och inte heller tagit den ur lådan (förlåt om nån har tyckt den var fin) Den var nåt i hästväg enligt mig, mintgrönt och jag passar inte ihop

• LCroft

rina78: Det är mycket möjligt att det var en 05:ans låda, mintgrön halare men bruna ränder *ryser* Ida är född i april -06 och jag frågade faktiskt vid Kela om jag möjligtvis kunde vänta och skicka in pappren senare men de hade så många lådor i lager att jag hade fått vänta tills hon var född då

• LCroft

tussimamma:

Nicolinus: Hade jag inte tänkt på ens att föra den dit, tack! Nu måste jag ju "bara" plocka upp den ur lådan och föra dit den med. Hade jag haft plus nu hade jag lagt in en såndär äcklig gubbe som inte mår bra

• LCroft

Erik samma storlek och modell hade de åtminstone redan -95, då var det också en grön halare förresten, men mörk grön med nåt blått upptill med nallar på, relativt okej faktiskt

• LCroft

Hahaha... Tror jag kissar på mig snart! Har aldrig varken hört eller sett en damkondom, är väl helt otroligt att vi inte har fler barn Ska bli intressant att få höra hur det fungerar och hur mycket ljud den har

• LCroft

Millami: Ja-a om man inte vet så finns ju risken att man slutar i ditt tillstånd Kanske därför de ger den i mammalådan, fritt fram att prova

• LCroft

beibikär:

Tar tydligen längre för Ida att somna ikväll, har lyssnat på när hon pratar och sjunger för sig själv i 10 minuter nu och det är rekord! Och i samma stund tystnar det

• LCroft

Labolina så det var din torkställning som jag tog hem Nå neeeej! Men du betalade ju åtminstone. Inte bara en gång som jag gått ut och hem med blöjpaket under vagnen och inte betalt för det, lite pinsamt att åka tillbaka och be om ursäkt och betala för det Snart är jag väl känd som "hon som stjäl blöjpaket och sen fegar ur och kommer och betalar"

• LCroft

Skratt och tårar: Hon fyllde redan i tisdags men idag ska hon ha kompiskalas Tack

Idag var en dag då jag inte borde ha stigit upp ur sängen, kan säga så här att Linkin Park och jag går hand i hand idag Har varit och är väl än i ärlighetens namn en riktig häxa idag, skällt på dem alla så de vet om att de lever här i huset Nico får aldrig plockat nåt efter sig, simshorts runt varje knut av huset, roskis överfull med bananskal runtomkring, som jag städade sist i förrgår. Nu städar de alla snällt och tassar på tå. Och de ska de faktiskt göra, avskyr att bo med svin! Undrar hur de skulle se ut här om jag faktiskt sa upp mig från jobbet slav? Känner att djävulshornen inte kommer att dra sig inåt på länge än...

Svar på tråden Österbottniska tråden 9