Inlägg från: Lilla My i Finland |Visa alla inlägg
  • Lilla My i Finland

Österbottniska tråden 9

Jaa dähär städivern to ampert slut jär... Sku måst få dammsuga jär ida, fö vi får främand, men ja e naaleis dovin... Kanski he e värma... Gubbi ha viri ut heila fömeddan o holdi på me gräsmattsförbereidasi, å jag ha lalla åpåå jär in me lilleman. Nå, vi var no ut en vändo å, men int fick ja gjort na vettit int...

He e väl såde tå man e ovan me städasi... Tå sku man måst fösta ti ta e lugnt...

Skicka just gubbi o handel... Lilleman sover o jag.... sku bord tork dambi, men.... Hmmm... Måsta ba koll liiti jär...

• Lilla My i Finland

överraskad - ja har mina aningar, men troligen e ja heilt ut o peedar, så ho som ja misstänker var rikti leid me om ja sku giss på ennar...

• Lilla My i Finland

Lordina - Låter bekant me hunda som skällder tå di int sku böv jö e...

• Lilla My i Finland

Kall öl - Lamåger sku ja eventuellt översätt me tråkig...

• Lilla My i Finland

Elton o mamma - Sido ja har ju viri ti Hesa fleir gang! Bereist duveit!!!

• Lilla My i Finland

Ere annos nan aadär som retar se på att e har ändra tå man ska logg ut? Förr böva man int kryss i om e sku ta bort automatisk inloggning, men he måst man jö nu... Å jag minns int mitt lösenord, så ja får alltjämt fa in på hotmail fö ti koma åt e... He e ett i-landsproblem men no retar e me!!!

• Lilla My i Finland

Nee, om man sku fa o sova så man ork opp nangang i moro...

Eventuellt var e na villafaras o blåbärsplockas om vädri tillåter... HOppas e regnar, fö tå böv ja int fa na... Å så böv man int funder på gräsmatto na... Vi har såådd gräsfröije ida på framsido o eina kortsiido, så nu ska e no var trädgård jär snart!

• Lilla My i Finland

Sindi - is no int va såde nu! Vi har ju handla blåbärsbuskona vi!!! Men i år kombär e no int na på dem va ja ha siit...

Labolina - no kan ja plock åt te om du sköiter lilleman såläng!!!

Har rensa liti ogräs ida igen... Håhhå att e aldär tar slut... Tror e var ti fara ti svärföräldras villo jär bara lilleman vaknas. Tå vankas e säkert na gott ti kaffi å me liiti tur na go mat...

• Lilla My i Finland

Dagens goda nyheit!!!! Ja rymsta i brudkläninje miin ida å he e två år san ja sist hadd på me a!!! Vi har två åri bröllopsda ida, så e var ti fa ut o ita jär mot kvälldi... Kan ju ita efterrätt me gott samvet nu tå ja rymsta i kläninje...

Pap va hiid me liiti på en liter blåbäre igår. Lilleman åt så myki a henda! Tydligen gott me bäre!

Mirremama - Hede va du ska säj... Int ere na skillna va du säjr egentligen, men fortsäta ti hör åv de åt dem! Man e sjyna eismend tå man e på sjukhusi me bååne. He e alltjämt kul ti få na meddeland tå man lägger på telefon tå man far från sjukhusi.

Svar på tråden Österbottniska tråden 9