Österbottniska tråden 9
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
ellen h skrev 2007-07-23 10:00:35 följande:
ellen h skrev 2007-07-23 10:16:06 följande:
Och plötsligt kom en stank som får vem som helst att tappa all matlust.... Dags att byta blöja tror jag minsann!
Ni är ju bra många som har varit till Haparanda härifrån, vi funderar på att åka på fredag. Vad annat än Ikea finns där? Nån affär som jag inte får missa? Inredningsaffärer då mest som jag tänker på
ellen h skrev 2007-07-24 17:01:23 följande:
Tack för alla tips om vilka affärer lönar sig att besöka i Haparanda!
Ormar och grodor, det är två saker som får mig att springa världsrekord på 100 meter åtminstone Höjdhopp hade jag högst troligen klarat av att slå rekord i med... Äckliga varelser!
Barnmat, Ida har ätit både och, min mat när det varit sån mat hon kan äta och annars burk. Nu äter hon mest min, men alltid har jag några burkar i skåpet att ta till om det kniper
tussimamma: Å fyyyyyy så hemskt!!! Förra sommaren satt jag på terassen i allsköns ro i en av solsstolarna brevid fontänen, mannen och hans bror kom och hans bror säger: Nämen Nilla har du sällskap, jag tittade snett ner och en halvmeter ifrån mig satt en äcklig groda. Om ni sett på Kalle Anka filmer så vet ni hur jag såg ut, ett rakt hopp upp, sprang redan i luften, gallskrek och hoppade upp mannen i famnen. Kan säga att de skrattade så de grät och jag tyckte det var mindre kul Alltid nu och då hörde jag ljudet av den och hade hjärtat i halsgropen ända tills en kompis hittade den och förde den till sjön... Äckel päckel groda!
Lilla My i Finland skrev 2007-07-25 20:03:55 följande: