Inlägg från: Millami |Visa alla inlägg
  • Millami

Österbottniska tråden 9

hhmm nån som kanske vet här?
    sambon köpt nya arbetsskor igår från en butik här i vasa, betala 60 euro för dem...ok lite billigare än "märkes arbetsskor" men ändå mycki pengar...

Nu ha an haft på dem på jobbe ida...9 timmar...å då vi börj si på skona så e sulona sönder "mora" he finns liksom int nånting kvar av sulon å di e sprucko...sir ut som skona sku va 8 år gammla..
    då man sir på sulon...

finns e nå möjlighet ti få bytt di skona?!
    di va ju värdelös...å så påsto di att he fanns spikskydd i å..men he kan ju int va nå välo då sulon far såde rei..

• Millami

mmm, ja sa ti sambon att sku e va ja sku ja fa in i boden å smätt skona på disken å kräv att få ett par märkesskor iställe....va 20 euros skillna...
    men sambon e så snäll han så int får han hede gjort int..ja får väl no ta skona ja å fa dit me mina graviditetshormoner å kräv nya skor stackas kassatant

men där sir man väl å när man ska försök spar in på pengan å köp billigt...phööö..e håller ju int nå..

• Millami

veera
    mm, vi ska no för tibax dem, redan ikväll...
    va e he fö butik då?

oj va bra me kameran, he va no bra försäkring he å snabbt gick e juh

• Millami

veera
    Tack för tipse...
    ja ska säg he åt gubbin min...så minns vi he ti nästa gång..

Va å förd skona tibax nu ikväll...lämna in dem å di skrev en raport på skona å sa di hör av sig...att he va nytt märke å nya skor från ny tillverkare, så han kuna int ge tibax pengan eller nå ännu...he e tillverkana som bestämer om di ger tibax pengan eller om an får nya skor eller om di bara lagar ny botten på skona
    han vart no missnöjd, fö han sku ha vila ha pengan tibax eller ett par sievis skor...
    såå får nu si om å när e hörs nå om dide skona då

• Millami

ja borde gå å sova..men ja sovd ju hela halva dan ida så e ju int äns trött..

• Millami

Missalibabagirl
    joo, å tills nån i magan min ha lugna ner se för int sku ja ändå kuna sov då he e nån som boxas å sparkas där

• Millami

Missalibabagirl
    jaa konstit då di int kan sova på nättren å sparkis på dagan iställe..
    men nu tycks h*n ha lugna se så kanske man boda pass på å kryp isäng nu...
    får väl ligg å läsa om int annat

• Millami

Gomoron..

tror no ja e sist av alla här ti vaken på morna...to no nästan rekodi ida just vakna

jaa ja tror no å på hede som atten skriva

Sindi, jaa undras va ja får fö beibi då för ja tycker he rörs mäst hela tiden..

hu ere då min beibi iallafall börj rör se massor då ja just äti...då sku ja vila he sku ligg istill fö he känns så trångt i magan då me matin där å...

Svar på tråden Österbottniska tråden 9