Inlägg från: Labolina FI |Visa alla inlägg
  • Labolina FI

Österbottniska tråden 9

Oj, oj  Ellen H............ ja veit preciiis huru kul tokode er.

Vi har 2 konstnäre jär vi oss, å he e överallt . Möble, golve, vägga.....you name it.
    Ja ha no ve arg mang gang, men no ork ja int rikti stress upp me så ofta na meir.
    Tänkä bara i stil me at vi fixar hede tå vi renoverar ett 10 år.

Men int ere rolit int. Å bläck e bland he svårast ti få bort, å he e oftast bläck dömhe min nyttjar tå di e konstnärli.
    Gar jättebra ti få bort från olja furugolvi, ni veit tå di rikti trycker på så i far en cent Ner i golvi.
    Kul nästan jämt !!!

Jag städar EN gång om året, vare sig det behövs eller inte ! -Bamses Farmor-
  • Labolina FI

Ellen H- int na dumb idé! 

• Labolina FI

He, heeeeeeeee !   Ja e 48 år !!!   

Måst säj åt gubbi tå a kombä heim at ja måst fa ti Kos en vändo !!!

• Labolina FI

In o kollar läägi , fön i var kvälldi.

Måst no säj at ja int e fullt såde inveckla övälag tå ja er o dusch !
    He klart naangang, tå man ska va "fin" så ere kanshi no heila procedurn........

Jaa, int veit ja anat va ja sko ha ti koma me.

• Labolina FI

Jony- Näää, hede had no ja missa !   Voi stackas kaar.....
    Va kul för a ti si hede på Tv o youtube !!!   Elä kanshi int !

Såde sko no ja va å åm ja sko måst säj na i tv.  

Från he eina ti he ana.
    Alltså ni veit int va ha smakar reint åv skit i mun på me. Jååå, ja ha no tvätta tändre !
    He måst vara åv dähä antibiotika ja iter. Äääääcklit!!!

Åhå ! No siir ja at e byri va matdags.     Hejtå!

• Labolina FI

Ååååh, va söööt kattunga! Hadd skriva i jussis gästbok at vi sko kanshi kuna tänk oss en gulan. Men ja ha int hört na åv enna.
    Måsta bara koll me hade gubbi. Ha a int ve så håga på ti ta na fleir, men int låått ha no så negativ jä jyst int, tå ja fråga åv a.

Så Jussistjej, ja fik no grönt ljus !!!

• Labolina FI

Jo, här e nog en som varit till både Kreta o andra ställen i Grekland.

Å ja vill sååååååååååååå boka en ny resa!!!!!!

Å så vare no myki dåli bidrage me i ESC måst ja säj. Men tur at int Ukraina vann.
    Som svensk kommentatore sa: -Aluminiumklädda Iprenmannen !

• Labolina FI

Fnf  -   Vi hade det åtminstone toppenbra på Kreta ! Vart ska ni åka ????

• Labolina FI

Måsta va o skåda 2007-lådo ja å , fast int vi no har na toko på gang. Heilt fin klädre, ganska neutral färgona.
    Men, va er en damkondom ??? Typ som na plasttrosona me" ficko" elä ???
    Alldä hört, alldä siitt !!!!

Ja hede KELA e no et kapitel fö sej he.........

Måst erkänn at ja ha tyngd i me en halvan plåt me bulluna ida ja !Generad
    Baket matn va ja så snål så ja måsta baka na vaniljsnurruna ti kaffi. Tömber väl resten åv plåta bara bååne far å sova.

• Labolina FI

Ja siir et man sko böv lär se ti spring på loppis, fati som man er !
    Men tå he e naaleiss så jobbit.......

Va finns e riktit fö loppisa jär i jeppis nofötiin? Å vann e di ??? Veit nan ???

Å finns e nan som tar emot begagna saker o klädre na meir san Kontti sluta ???

Svar på tråden Österbottniska tråden 9