Österbottniska tråden 9
hej..
ja hitta å hij tilåme :)
tråkit väder ida, når ska månne sole å värma koma?
hej..
ja hitta å hij tilåme :)
tråkit väder ida, når ska månne sole å värma koma?
Hej på er!
E in på läser ikapp me lite har också lagt upp ny bildre i fotogalleriet fö ti som vill fara å kik
Härrlit tå he regnar he e så friskan luft...
TREVI KVÄLL
hej!!
lägger mej in i mammpeng situationen eftersom jag lämnade in mina papper igår, å ja har för mej att de ny räknar på de senaste 6 månaderna? eftersom jag började på nytt jobb i augusti -06 å de betalar ut under mammaledit ere då int på he di räknar?
hmm
Karttu- va fik du fö lådo? 06 ele 07? ja lämna in min papre igår så få si ny tå
åjj ja hoppas ja får 2007 ja e int alls na fätjust i dömde påsk kläde i 2006:ans ,,
Karttu- ja jyst he nåmen bättre lycka nästa gång
di ha no så sjou vi kela så ha ska int fa ti om int e rikti kniper å man måst fa ti fö int fatar man ny na åv papre..
lika tå vi fundra på att Gubben sku ta ide länger Pappaledit.. int fata vi na når man fik ta he fast vi fik na broschyr tan men nä ä .. he e så vridi ade textn så man var allt arg ..
åjj ja hoppas ja får 2007 ja e int alls na fätjust i dömde påsk kläde i 2006:ans ,,
Karttu- ja jyst he nåmen bättre lycka nästa gång
di ha no så sjou vi kela så ha ska int fa ti om int e rikti kniper å man måst fa ti fö int fatar man ny na åv papre..
lika tå vi fundra på att Gubben sku ta ide länger Pappaledit.. int fata vi na når man fik ta he fast vi fik na broschyr tan men nä ä .. he e så vridi ade textn så man var allt arg ..
åhå he kom två .. nåja :D
gomorron! först inn imorn ,, åhå! men all e väl på gammaldagstorg.,, å ti far vi ny å ;) ha en bra dag!!
e in å läser på seijno , måst ju pass på ny he e så lungt på nätre så man kan ju sova daga å va vätsi nätre ..
Er in å läser i kapp me,,
läst om Att Millami hadd svårt me mammalådo , lika var e jär å, ja fik meddeland från postn att o hadd komi å ba ti fa ett men nepp int finsta lådo min naaastans nå ja fik ny åt tå ja hadd vänta 3 viko å så ringd di 2 dag föri beräkna att he hadd komi en lådo åt me ti postn som va datera 30.5 hmm kneeepit!!
lika var e me mammapenga va ja sku få he to entå 2 måna fö döm ti reid ut he så he fik ja reda på såde 1 viko föri beräkna tiin .. Ide kela ska di stäng! di jör int na rikit myki nytta tär! Huhhu!
Var å ti rådgivning idaå vart skicka direkt ti mödra eftersom blodtrycki er så hög. er i v,41 ida så no får e ju koma taan no så imoro sku di väl ta in me tå om int di har fö fullt på avdelningen å lägg i gang tå ,, men kan di faktisk skyll på att di har fö fullt? tänk om båni dör i maga vem star för he tå?
rina78- man sku ju no tycke he iallafall, ha sa no läkan att di kan int vänt 5 dag fö he e fö läng men man veit ju int hu di tar he tå helder men he e ju orolit ti ga å va ba tå man vejt he kan ha inverkan på båni .. tackar i allafall fö lyckönskninga he kan bövas misstänke ja