Inlägg från: Herbina |Visa alla inlägg
  • Herbina

Österbottniska tråden 9

Hejhej, nu snart ere somalov för barnen! Tänka sig!!!!
    He gar så snabbt så man int hindar mee....

Nu har vi byrja bli hemmastadd i nya huset vårt, och så dras vi me alibässa ibland...

Annos, ni som kanski int har håksa ti vara in å koll på Jobbstop, vi ska en träff från he forumet, hemma hos mej...så Jobbstoppare, kom in och skriv in i kalendern när ni har passlit...he blir kanske grillfest...kanske redan denna vecka eller så nästa vecka, beroende på när ti flesta har passlit....

• Herbina

Beibikär... nee vi talar enbart äkta finlandssvensk på träffen...ja märker int i sjölv helde att ja växlar milla dialekt och finare språk hehe...
    Nee, vi talar he spåtchi som vi e växt upp mee, he kan jo vara engelsk he å, tå vi har såmt som bor i Usa och Malta osv, om di komber ti Finland, så...

• Herbina

Ja sku vila shopp nating ja nu, men ja vejt int vaa....tokite infallsköp...vasomhelst....ja måst noo fara å koll runt liti på shoppingsiidona....
    Naan som vejt åv nader än dömhe vanli sidona? Ja sku djöään hitt na nytt ti fara å koll på och spender penga som int finns

catalog, ellos, josefssons, anttila, hm e he ja använder mest tå ja kollar runt....imillanåt fylder ja i en beställningslisto, men tå får ja ångest tå he blir så dyrt, så tå trycker ja bort shoppingsido fyri ja händer godkänn beställningen

Naan som har nader sido man kan koll runt på? Helst nating me kläder oss, typ ellos tå?

• Herbina

Tack för adressena ti quelle och halens....quelle har ja int vari in på na förr...di hadd na cool skoa tär för endast 7e....he gick om ati känslo att ja sku vila betställ nating , men ja har ju ti nästa gang....

• Herbina

Röjs igår tå ja hört grannen tala om na bil som hadd stanna en flicko, så läst ja ommi i dagens JT å...fyy att he händer tokitee konstihejtre jär...man lämnar å funder på i...
    Ja varna båne min, usch man blir skärra ti hör tokitee. Man tror ju att he är så tryggt jär!

Nåjaa, iallafall, blåsoan dag idaa....icke bra.
    Nu har ja äntligen fått baka spetskako, ska ta me ti jobbet, byri vara min tur att bjud på nåt.

• Herbina

Naan som ska ti Köpmanholmen idaa på Barnens dag?
    Klockan 13....

Ja har int riktit bestämd me naa ännu, måst skåda.

• Herbina
    En riktit glad och trevlig midsommar till allihopa!
  • Herbina

Flicko min blir bara gamlari, idaa fylder hon 10 år!
    He gar såå snabbt dehär åre...

Just nu har vi kalas, en hel massa tjejer är jär, just nu är de ut och leker nåt, men jär inne har lekts skattjakt m.m
    Först sko vi ha skattjakten ute, men he regna...

• Herbina

Ja har jo semester jag nu! 1½ viko
    Men ja får noo mejr semester i sluti på Juli å.
    Ja hadd noo vänta me bättre väder...kanski ja borde lyssna på x3m, bättre väder med A-laget..

• Herbina

Hejhej på er! Ja måsta ta ett foto åv tå barnen bygger kojo över hejla saln....di har lova att städa bort bakett se.
    Halder på å städar lite i skåpa...att he kan bli såtee råddot på några måna i all skåpa, inklusive miiin klähyllona....

Bild013.jpg

• Herbina

Äsch ja tycke bilden int syns naa. ska test pånytt

• Herbina

Nåmen he var jo tur he tå...nå noo ehe jo så vi oss å, båånes skåpa halder jo int fin na mejr än en dag, men ja tycke min skåp sko kona vara finare än va ha är nu just

• Herbina
    Skratt o tårar, jag skicka efter ati katalogen faktist jag....så få sii...he sir ut som he sko vara dyr kläde, man hoppas man hittar nating...
Svar på tråden Österbottniska tråden 9