Inlägg från: Tjorven19 |Visa alla inlägg
  • Tjorven19

Österbottniska tråden 9

Jaha, så ni ir jär. Städar i alla fall......:)

• Tjorven19

Kära nån, beibikär va du ir energisk! Fattar int att du orkar. Ja ha bara hända ut å ga o så halder ja på å städar. Alltså ja fattar int. He tar heila lödaga ti tvätt o städa, å så sku man måst händ laga na mat imilla å så sku e ju va bra ti ha na i frysn om man sku få na främmand....Trädgården har ja int alls hända me na. Pust. Nä nu måst ja fortsätt ti städa så ja var fäädi naangang.

• Tjorven19

Ja, trevlig morsdag imoro! Ja tror ja föklarar städasi fäädi nu. Har hända ita å. Ska kok en kaffekopp så måst ja far å handel saan, vi har ju snart en tioåring i huse å ha väntar väl att ska få na present....å så har ja lova att baka na ti hemoskolas tillställning. Veit inte ens om ja händar ti själv, ska ti Uleåborg måndag-tisdag från jobbet. Å ja som ir så ohusli behöver säkert heila helgen på me att få mockarutorna att lyckas :) Fast ja har ett toppenrecept. Unga hoppas säkert att allt ska misslyckas... Fast he betyder ju att ja måst ha heim mytsi ägg o socker....

• Tjorven19

Gomoro. Fått morsdagskaffe på säng. min favorit var grekland o moldavien. trodd finland sku var bäter. men stackars svenskar...int na hockeyfinal o int na finalplats i eurovision....

• Tjorven19

Grattis solrosen! Va bra att du fick allt fäädi i tid!

• Tjorven19

Tänk va intressant me att shopp Vasa.... Ja som ir tär varinda dag shoppar nästan alder tär. BAra om ja hittar na hastigt på H och M.
    Ja shoppar i Jeppis nästan alltjämt, o nästan alltjämt på Cool, så synd om de faktiskt har slutförsäljning! Hadd två kolleger (från VAsatrakten) som var imponera av Cool.

Ida ska jag försök laga ett studiearbete tå e int ir så bra väder. Vi städa igår kväll (he mesta) så nu ska ja bara byt sängkläder å försök kom igång me ti skriv he som har deadline 31.5. Ja har liksom veta om deadline över en månad. Tala om att vara lat. Ja skyllder på arbeiti och grann vädre.

Usch, förresten va ja avskyr brännässlor och kvickrot. Ja tror ja ska laga gräsmatto i all blomlande vi har.

• Tjorven19

Ja märker att diskussione byri rör sig så langt från min värld... BB, va ir he? och BB-väsko - va hadd man i ho väsko...???? Åtminstone INTE mascara. Ja va heilt befria från allt va skönheitsmedel heiter så läng ja var heim me unga. Alltså ja tyckt nog he ja sku ha måsta far ti en stylist föri ja byrja arbeit på nytt. Å nu sku ja måst igen. Sprang igenom H o M idag på lunchen sku ha tröjor åt pojka å hoppast ja sku hitt na lämpligt åt me själv, men nähä. Fösöka spring genom Aukia å, men nähä. Får nog ha gambäl byxdressen på avslutning. Så nu veit ni he allihop att Tjorven har sama kläder som ifjol. Hemska tider. He ir säkert mang som skådar bara på min kläder.

• Tjorven19

Jaså Lordina, du har plantera blommor. Ja fick ju hämt heim gubbi baket arbeiti ida... Ja har bara fösöka få bort västa viitroote ur blombänka (som ir hans, int min). Ja brukar vänt me ti planter tills e ir baket 10 juni. He lärt ja me tå ja arbeita på Pörkenäs i tidernas begynnelse. Fast tå ir väl allt slut vi Petterssons....

• Tjorven19

Hej alla, trevlig lördag. Nu har jag a) varit på skolavslutning, b)varit till mina föräldrar (hela 100 meter bort) och bjudit på kaka skolavslutningen till ära c) lagat lunch d) varit och handlat e) tvättat några maskiner f) tvättat fönstren på utsidan g) tagit fram Baden baden-stolarna med hjälp av sönerna(äntligen) h) tvättat hälften av mammas fönster i) varit till McDonalds och firat sommarlovet j) varit ute på en kort promenad och nu ska jag ta en kopp té och njuta av den sköna sommaren. På måndag är det jobb igen, imorgon ska jag ha sommarlov.

Beibikär: har du bettskena...det ska jag också få. Sonen den äldre skrattar gott, nu får vi hålla efter varann så vi sätter på oss respektive tandställning. Dyrt kommer det att bli, över 500 euro så nog skulle jag ha kunnat tänka mig att göra något annat kul för 500 euro på semestern. NÅja. Vad kan man när det tar så sjukt i käken att det är svårt att sova ibland.

Ha en skön kväll!

• Tjorven19

Hurra, får ja äntligen va föst! Ja ir heilt slut. VAr på kurs heila dan igår, kom heim mot klocko sex. Var nog lite harmt att sita in tå e var så grant, men vi for ti fotbollsplan o skåda på Fotbolls Night Fight å åt korv å plättar. Penga for ju ti gott ändamål dessutom. Tror he er två killar som sku vila på na minder välgörand ida: Tractor Pulling. Hoppas bara kara vill fara....Ja vill fara ut å gå eller peed. Å så sku ja måst få tag på na blommor ti planter men Petterssons har väl stängd på sondaga.

Svar på tråden Österbottniska tråden 9