Inlägg från: carmela |Visa alla inlägg
  • carmela

Österbottniska tråden 9

Nå, nu e pojtzi o jag picka!!
    ..men vilket jånas.. vi stoo ein tiim o 35 minuut i jono.. o he va sviinkaalt.. ja har frosa i me änn!!

Et två vikor vare sama sak igen men kanski vi int bööv fruus å..

Trevlig helg!!

• carmela

tussimamma
    Oj.. åtminstoni ja sko int a stigd ein gang til i jåno.. strångt gjort..!!

• carmela

Jäär lemna ja å sita..
    sko måst o viik a kleede.. bastulava e full me klede som vanligt..
    måst ju tööm he om man ska slipp o bada na löödasbastu...

ha en trevlig fortsättning på helgen!!

• carmela

Mmmm... ja sitär jäär me en kaffikopp o Fazers blå... voj he e no liivi he..

• carmela

Grattis solrosen!! .-D
    (snart får jag oxå mina.. )sköönt!!

• carmela

Hej på er alla!!

Jag håller oxå helt med er andra om hede skvallrase.. int tycker ja he a ve na negativt skvaller här inte.. jag tycker he e bra tå man får höör hur he riktigt ligger till o int bara höör eit jär o na anat täär.. som e fort var..
    betär tå ti få hör åv nan som känner till saken o faktiskt vet vad som hänt.. nåjaa, ja kona int leta va okommentera..

vi fortsäter som förr bara..

konstigt att man avregistrerar sig efter inlägget.. hmm..

TREVLIG MIDSOMMAR TILL ER ALLA!! HOPPAS ATT HELGEN BLIR LUGN OCH TREVLIG FÖR OSS ALLA !!

• carmela

Hej allihopa!

Vi a hadd neti ur funktion en tiid, men nu funkkar e igen..!! jäär skriivar ni å på bara, -fina piipor!!

Njuut ååv värma he e ju dähä vi a ventta på heila vintern!!
    men ja förståår er som går med stoor mage... he kan bli tungt... hopp i plurret om e gaar..

Ännu 2.5 vikor ti semester.. he e sveittot ti arbeit nú o tungt har åldringarna e i värma..

Trevlig fortsättning.. nu ska ja gaa ut o heng na kleder..

• carmela

Hööni, -veit ni vaa..?!?
    -he e mörkt på netre rej !!!! ja er o vakar o he e reint ååv mörkt tii uut.. o jag som int ens a henda ha na semester än.. suck!
    he känns på na sätt som om somarn e firi.. men ja hoppas ju no på ti få na bra vedär ja å.. (säkert.. )

man vaar på na sätt så chocka at e ändrar så te fort... sist ja vaka vare ljust heila natte.. men he e ju no molit nu å..

Hmm..

• carmela

HEJ !

Hede hundpensionatet i jeppis..?!?!? Va heiter e..? ...koja..? naating..?

Sko mpst fåå na hundsköitar ti nästa helg!

• carmela

Maja T
    Snacket82 jäär på fl är zoonterapeut, -gätteduktig !

• carmela

He höör no till at man ska et varv på gammeldagstorgi.. tycker jag, vi köpt int naa helder, två kaffikopp, ein limsa + at pojtzi meita.. men ack o vee om int man sko slipp tii.. he e noo na bort ååv somarn tåå..

• carmela

Maja T
    Hur mår babyn..?

Ja måst kiik in hii fyri ja far på nattskift.. sista skifti fyri ja far på 4 veckor semester.. helt otroooligt..!!! Hoppas på ett par dagar sommarväder i alla fall !! Ingen har ju fått nå många denna sommar.. oberoende när man har haft semester.. så, kanske he komber nu tå..

• carmela

Maja T
    Tack!

Oj,hadd a i öörona..? int ska du känn de na uusli fö he.. du hadd ju viri ti lääkan.. man troo ju noo ti ska veta.. SKÖÖNT att pojken fick hjälp! (4 ggr ti lääkan o int naan sååg he pojtzi hadd i örona..?!?!?)

• carmela
    Erik skrev 2007-07-21 23:41:09 följande:
    He var första gango som ja å prova e. Nä, ny måst ja fara å sova....
    Ja måst å proov..
  • carmela

Sedu tå, å tenk tå e ja int ens plus medlem..! ja a trodd he man måst vara he ja..

• carmela
    tussimamma skrev 2007-07-31 13:40:18 följande:
    Ja föreslår att allihop som int e överraskad skriver att he ir int ti.Ja e int
    Ja föstaar int me ritti på dähää men.. int eri ja..!
  • carmela
    Skogsduvan skrev 2007-08-01 13:06:41 följande:
    Undrar om dömte svenska e na pöllo. Som ananamn åt Heira tänkt vi eventuellt lägg Josefin, så ja var å skåda va i star om i på svenskanamn.se. Pro skåda holeis di har stava i:JOCEFINEJOHSEFINJOSEFHINJOSEFHINEJOSEFINJOSEFINHEJOSEPHINJOSEPHINEJOSEPIHINEJOSEPINEJOSSEFINJOSSEFINEJOZEFINJOZEFINEJOZEPHINEJOZSEFINJOSEFINÉJOSEPHINÉJOSÉFINEJOSÉPHINEJOSÉPHINÉ
    Hmm.. he va maangleis he.. ho mena ni skriiv e..?
Svar på tråden Österbottniska tråden 9