Inlägg från: Anonym (Fru Jönsson) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fru Jönsson)

19 år med blöja...

Det jag känner är sjukast med den här tråden, är något som inte ens har sagts: Hur så många (de flesta?) får totalt spel och går i spinn när blöjor på andra än folk under tre år kommer på tal. Som de som blir så till dig i trasorna att de måste ställa sig och filma blodiga olyckor och sedan lägga ut dem? Vad är det som pirrar så?
    Varför är blöjor så tabu och skambelagt? Det är ju ett praktiskt plagg för att somliga inte utan vilje ska söla ned sina kläder.
    Det händer ju faktiskt också att man kan bli beroende av blöja som vuxen, efter att ha klarat sig bra i många år. Det kan bero på sjukdom eller olycka, behöver inte vara pga mycket hög ålder. 
    Med min man, som numera går i blöjor, har vi avdramatiserat det där totalt. Han behöver inte känna dig ledsen eller mindre värd. Det är han i alla händelser inte för mig. Det går att ta det helt avslappat, inte heller behöver känna panik för att man kan se utanpå kläderna att det extra plagget är på under.
    Man behöver inte gömma något i rädsla. Behöver jag hänga hans plastbyxor på tork efter tvätt så gör jag det, åtminstone på klädstrecket utanför sommarstugan. Han bryr sig inte heller. Det är skönt att släppa taget om de där panikerna. Att en 19-åring har blöjor har ett skäl. Nöj er med det!

Svar på tråden 19 år med blöja...