Någon mer än jag som är kortväxt?
Rysk kaviar säljs sällan i större förpackningar! =)! Så det är nog så att exclusiva varor säljs i mindre paket!
Rysk kaviar säljs sällan i större förpackningar! =)! Så det är nog så att exclusiva varor säljs i mindre paket!
Lilla ängel; Promilleenhet, beteckning för tusendel av en större helhet, när man refererar till en del av en del av helheten (liksom procentenhet).
Enligt wikipedian; hoppas det klarnade? Altså är en tusendel av befolkningen kortväxt enligt din uppgift. Men var har du hittat den? Jag tror nog att det är en större andel än en promille av befolkningen som anses kortväxt; och kan du definiera kortväxt? NÄR är man kortväxt?
Men det innebär att ts i det här fallet inte är kortväxt om begreppet används för kvinnor UNDER 150 cm. Min mormor skulle passa där, hon är en mycket stor kvinna i liten förpackning. Hon är kring 140 cm. Min mamma är 160 och jag är 164. Min dotter blir 188 om hon följer sin längdkurva och inte slutar växa i förtid; hon är idag 12 år och 175. Så det innebär inte med automatik att avkomman blir kort i varje fall!