• Bisquit

Eskilstuna / Strängnäs eller där i närheten..

Hej!
    Jag och min sambo funderar på att flytta till eskilstuna eller strängnäs. ( eller nånstans där i närheten )

Hur är det att bo där? Finns det jobb?
    Går det bra att pendla till kommuner i närheten?

Skriv gärna en rad eller två om vad du tycker om / inte om med att bo där.

Mvh Kakan

• Svar på tråden Eskilstuna / Strängnäs eller där i närheten..
  • Smulan80

Hej!
    Jag bor i Eskilstuna Trivs jättebra. Bra pendlingsmöjligheter till både Stockholm och Västerås.
    Har faktiskt inget negativt att säga

• Bisquit

Tack för svar!

Vi kommer ju att pendla i början. Men jag vet inte om det blir med bil eller tåg.
    Biljetten kostade ju 2500 st för en månad. Det blir 5000kr för oss båda.
    Då är det nog jämt upp att ta bilen...

Men men, vi får se.

Hur är dt med jobb?

• Smulan80

Jag har inte haft problem med att hitta jobb här. Men sen beror det ju på vad man vill jobba med. Tror inte att det är svårare här än någon annanstans.

• Smulan80

Jag jobbar med IT Pendlade till sthlm i ett års tid, innan jag sökte jobb här. Men det var pga att jag bodde i sthlm när jag fick jobbet där När jag väl började leta jobb här så gick det relativt fort

• Bisquit

Fick du jobb för att du bodde i sthlm??

HA ha, ja alltid nån fördel med att bo i staden som gud glömde. *fniss*

( bor här själv, and i hate it )

• Smulan80

hihi, nej, jag fick inte det pga att jag bodde i sthlm menade att jag jobbade i sthlm pga att jag bodde där. Så du inte trodde att jag jobbade där för att jag inte fick jobb i e-tuna

• Bisquit

Hi hi.. ok då är jag med.

Annars vore det ju en helt ok grej.

"jaha kommer du från sthlm, jaja. Men visst kan du börja på måndag. "

• Smulan80

haha, ja precis
    tycker iaf att ni ska flytta till e-tuna. en härlig stad

• Kosmos

Eskilstuna är en bra stad var där och fotograferade nyligen se resultat nedan. De är en medelstor stad så att hitta jobb ska nog inte vara ett problem om man inte är väldigt kräsen. Går snabbt att pendla till närliggande orter som Västerås (30 min), Strängnäs(15 min) och Katrineholm (45 min).

• Anonym (D)
    Kosmos skrev 2024-08-01 19:52:13 följande:

Eskilstuna är en bra stad var där och fotograferade nyligen se resultat nedan. De är en medelstor stad så att hitta jobb ska nog inte vara ett problem om man inte är väldigt kräsen. Går snabbt att pendla till närliggande orter som Västerås (30 min), Strängnäs(15 min) och Katrineholm (45 min).

Säg det till alla arbetslösa i Eskilstuna.. 
Svar på tråden Eskilstuna / Strängnäs eller där i närheten..