• uniMog

Andra sidor för donatorer/äggdonation?

jag tycker att det är lite dålig fart på äggdonationstrådarna här på FL och undrar om ni vet någon annan sida där man kan diskutera med donatorer och folk som väntar på donation?

slut på ideer.
  • Svar på tråden Andra sidor för donatorer/äggdonation?
  • uniMog

Tack tack! Det är så mycket tankar och frågor nu när karusellen är igång och så finns det nästan ingen att prata med.

slut på ideer.
  • uniMog

joo men det är liksom inget DRAG. Man får som dra igång folk .

slut på ideer.
  • uniMog

Nåja, om ett par veckor skulle jag iaf bli "dömd". Hoppas det blir ok-stämpeln

slut på ideer.
  • uniMog
    Sleepingbeuty skrev 2007-05-03 23:56:06 följande:
    I mig behöver du inte dra i...fråga på. Jag gick över hit då seriositetn är bättre här än på villhabarn och lättare att få en mer personlig bild av var och en som man pratar med.Samt att det finns många trådar om ÄD på 40+ sidan.
    Åh roligt! Nu är det mesta klart så just nu har jag inga frågor men framåt hösten så! Då ska jag ta sista provet och börja behandlingen nämligen
    slut på ideer.
  • uniMog
    Anne med familj skrev 2007-05-04 06:54:51 följande:
    Pejgan: Förstår jag dig rätt om det är så att du ska donera ägg?
    jupp
    slut på ideer.
  • uniMog

Anne, jag kommer hjälpa Fiaflopp här på FL faktiskt.

Min man ja.. han hade inte jättemycket emot det när han väl fick insikt i att jag inte kommer veta vart ev. barn hamnar. Han tolkade det som att Fiaflopp skulle få just mina ägg och då var han rädd att det skulle bli konstigt men eftersom det inte är så i praktiken så var det lugnt.

Dessutom mutade jag honom med den enorma ersättningen man får

slut på ideer.
  • uniMog
    Jen nifer skrev 2007-05-04 07:42:17 följande:
    jag har också funderar på äggdonation lite löst..O min sambo tog faktist upp de av en slump häromdagenVart vänder man sig isf??
    Karolinska i huddinge och  malmö är de sjukhus som jag VET
    slut på ideer.
  • uniMog

jag måste åka iväg med barnen nu men jag ska skriva ihop en berättelse när jag kommer hem Anne! *vinkar*

slut på ideer.
  • uniMog

Nu ska jag försöka sammanfatta vad som hänt hittils:

1. jag funderade länge länge innan jag tog steget. Funderade på hur jag skulle hantera olika situationer, läste på om behandlingen och pratade med IVF-are

2. jag ringde huddinge och frågade om tex min astma var ett problem. Fick hem informationsbrochyrer mm

3. när jag bestämt mig ringde jag och anmälde mig.

4. fick hem remiss för blodprov och tog blodprov för bla hiv och hepatit (b?c?) på mitt lokala sjukhus

Här hade det gått ungefär ett halvår...

5. Efter 3-4 veckor fick jag provsvaren och en tid för nybesök en vecka senare

6. Läkarbesök med en massa medicinska frågor + gynundersökning samt kuratorbesök med massa frågor om uppväxt, familj, psyke och allt annat man kan tänka sig. Även ett extra blodprov som de glömt ta första ggn.

Nu väntar vi på att det ska gå 6 månader från första blodprovet så att jag kan ta andra omgången blodprov (HIV bla kan visa sig först efter 6 mån från smittotillfälle), detta borde bli september.

Efter semestrarna ska jag träffa barnmorskan och göra upp en plan för fortsatta arbetet och behandling vilket borde bli till hösten 

slut på ideer.
Svar på tråden Andra sidor för donatorer/äggdonation?