***Kalmar-Tråden***
Detta är tråden för oss som bor i Kalmar och planerar första bebisen. Här kan vi lära känna varandra inför eventuella framtida barnvagnsträffar under mammaledigheten.
Detta är tråden för oss som bor i Kalmar och planerar första bebisen. Här kan vi lära känna varandra inför eventuella framtida barnvagnsträffar under mammaledigheten.
Självklart får du vara med! Alla i och utanför Kalmar är välkomna! Hur långt har ni kommit i planeringen?
På tisdag! Spännande. Håller tummarna!
Vi har faktiskt inte börjat ännu, ska börja nästa månad *nervöst*.
Gör en liten lista så vi kan hålla lite koll.
NEDRÄKNING TILL START:
------------------------
Miasunset 5 veckor kvar
HAR BÖRJAT:
------------------------
Lilla Ia BIM 24/4 1:a försöket
Ja precis. Vi vill egentligen ha en sommarbebis men eftersom det i snitt tar 7 månader innan kroppen blir helt återställd efter man slutat med pillren väljer vi (eller mest jag kanske) att kasta dem nästa månad. Jag knapar alltså fortfarande. Vi kommer nog därför inte köra stenhårt den första tiden utan blir det så blir det, vill ha ur hormonerna i kroppen sen tar vi i ordentliget runt augusti/september för att försöka pricka in sommaren nästa år. Haha, vilka planer, hoppas ÄL kommer igång som den ska bara.
Lilla Ia:
Tack! Ja det är ju väligt individuellt det där, vissa blir gravida direkt och andra får försöka i flera år. Hoppas jag tillhör dem som det går snabbt för :)
Samtidigt är jag livrädd inför starten och funderar på om vi verkligen är redo.. men det är väl bara normalt. Det är ju en stor omställning i livet.
Ja precis. Och jag jobbar ju med barn och ser så mycket skit som jag verkligen hoppas att mina egna barn ska slippa gå igenom. Men den största rädslan som jag måste tackla först är förlossningen!! Har sån fruktansvärd förlossningsskräck att jag ett tag övervägde kejsarsnitt... men sen läste jag att det var skadligt både för mamman o barnet så jag måste väl försöka komma över min rädsla på nåt sätt... men hur!!?
Vilken tur! Kommer nog behöva stor hjälp av de där kuratorerna!! Sen är jag lite förvirrad över bedövningar o alla hjälpmedel som finns. Men det lär man väl få bra information om på föräldragruppen kan jag tänka mig.
Hur har det gått förresten?? Har tanten dykt upp?
Lilla Ia:
Jo dels ryggmärgsbedövning. Är helt anit det eftersom min moster blev förlamad från midjan o neråt när hon födde sitt första barn pga att de stack fel. Det gick ju över efter ett tag men hon var ju sängliggandes den första tiden o det vill man ju inte när man har en nyfödd. Hur funkar det med lustgas när man har astma? Har inte fått ta det tidigare vid operationer. Sen finns det väl några elekrista impilser man kan få av nåt slag.. hur funkar det. Finns det nåt man kan göra för att undvika att spricka totalat osv. Tror jag måste läsa på!!
Hej sweetyz:
Välkommen! Har du slutat med p-medel ännu eller hur ser din situation ut?