• dollo

Fåga ang Äggdonation

Hej jag undrar vart jag ska vända mig om jag vill göra en äggdonation!Har genomgått 3st IVF och fått två positva test som tyvär har slutat i tidiga missfall och ett negativt test!Läkaren säger att min äggkvalite är för dålig, men han säger oxå att ÄD är inget för mig!Nu undrar jag vart jag kan vända mig och vad det kostar!Tack på förhand!

• Svar på tråden Fåga ang Äggdonation
  • Future

Det beror lite grann på din ålder. Jag är över 38 år och har vänt mig till AVA kliniken i Åbo. Men om du är under 38 kan du söka hjälp via landstinget lokalt.

• dollo

Jag är 27 men vet inte riktigt om jag vågar fråga på landstinget eftersom att läkaren sa att det inte va aktuellt för mig!Jag har egen ägglosning mena han på och det va för dom som inte hade det!Men jag tycker att det är konstigt att jag inte blir erbjuden det eftersom att jag har så dåliga ägg att inte IVF hjälper!

• miss maple

För att få hjälp via landstinget så tror jag tyvärr att du måste bli remitterad.
    Privat då gäller ju andra regler sas.
    Usch det är så jobbigt att sas vara utlämnad till andras beslut.
    Kram.

• lin66

Jag har egen ägglossning men dåliga ägg! Min läkare rådde oss till äggdonation. Vi går privat i Umeå eftersom jag är 100 år.

• dollo

Ok tack för era svar!Va kostar det om man går privat?

• Future

På AVA kliniken kostar det ca 55 - 60 000 SEK. Men det finns billigare alternativ i andra länder tror jag. Kolla igenom inläggen under äggdonation så kommer du hitta länkar till andra kliniker också.

• Future

Dollo: Stå på dig med landstinget. Du har rätt till ÄD om du är så ung. Men man får bråka lite med systemet ibland. Hur många IVF har du gått igenom?

• dollo

jag har gjort 3 st IVF!Får väl ringa och fråga och se vad dom säger!

• Fiaflopp

Tycker det där är så märkligt,att de säger att ÄD är för dem som ej har ägglossning...
    Vad spelar det för roll om man har det men dåliga ägg man lossar??!!

Jag har egen ägglossning men dåliga ägg och vi är i ÄD kön utan problem...
    Jag hade bytt läkare om jag vore du!!

• LitenOglad

Heej! Precis som dem andra har sagt så stå på dig o fajtas med landstinget! Dem Universitetssjukhusen som utför äggdonationer är ... Örebro, Uppsala, Göteborg, Stockholm (där gjorde jag mitt) och Linköping, till hösten kör dem även igån i Malmö (Mas)...men prata med din behandlande gynekolog så hjälper dem dig säkert annars så vänd dig till någon av dem sjukhusen åvan som utför äggdonationerna... .... Utredning sker i din hemkommun, sen skrivs avtal mellan tex Malmö - Stockholms ladsting (som i mitt fall ) ... Hoppas infon hjälpt dig lite ... Lycka till! Hör gärna av dig om du har frågor! Kram C

• LitenOglad

Ps .. Läste sen att din gyn inte tyckte att det var ngt för dig ... Stå på dig, men kom ihåg att du har rätt att vända dig till en annan gynekolog för ett andra utlåtande Ds

• dollo

Tack ska ringa dom på måndaag och tjata

Svar på tråden Fåga ang Äggdonation