• saijda

Tråden för oss som fick missfall vid allra första graviditeten!

ej, hoppar in här om det är okej!

Första försöket med första barnet men var och gjorde VUL idag. Fick konstanterat missfall :(

Någon som vet om man måste vänta tills nästa mens eller om man kan försöka igen direkt? :0

• saijda
    Sassa4 skrev 2018-02-09 02:22:04 följande:

Man kan försöka med en gång om man vill. Men det brukar oftast rekommenderas att man ska vänta en mens för då är det lättare att hålla koll på när man blev gravid, om man skulle bli gravid snabbt igen.

Okej, men det finns inga risker, utan bara svårare att räkna ut när det blev till? :)

Har BIM idag och ingen mens i sikte och tempen ligger stadigt, precis som förra gången, och symtomen är också samma som förra gången jag var gravid. Är riktigt nervös <3
  • saijda

BIM igår och fortfarande ingen mens i sikte. Samma symtom som förra gången jag plussade. Är riktigt nervös! :0

Har tester hemma men inte vågat ännu.. :(

• saijda
    Sassa4 skrev 2018-02-11 14:21:33 följande:

Nej inga risker. Är din kropp redo för en graviditet så kommer du bli gravid.

Spännande! Hoppas det blir ett plus! :)

Åh tack för svaret! :)

Mina symtom (då och nu) är extrem trötthet, illamående, huvudvärk, svullen mage, brännande och stickande känsla i äggstockarna samt brösten, spindelnät på brösten och tryckande känsla i ryggen (länd typ). Dessutom verkar min hårbotten bli fetare än vanligt och mer koncentrerat urin (förlåt för detaljer!) :0

Har fortfarande inte fått min mens. Är nervös!

Hoppas på ett pluss för oss alla <3
  • saijda
    Sassa4 skrev 2018-02-12 03:14:26 följande:

Låter ju lovande! Ta ett test! :) Jag tog mitt test samma dag jag skulle fått min mens och det visade ett fint plus. Så du borde absolut kunna se nu om du är gravid eller ej :)

Åh tack! Och grattis! Ska se om jag vågar :0

Är på BIM+3 idag. Kan jag ta test senare idag eller måste jag vänta till imorgon?
  • saijda
    Sassa4 skrev 2018-02-13 11:05:56 följande:

Du kan ta de när somhelst nu efter din första bim dag. Om det är ett plus så borde det synas oavsett tid på dygnet :)

Inget pluss och ingen mens :( Tog testet imorse.

Vet inte vad som händer i kroppen, men får avvakta och se helt enkelt :0
  • saijda

Vad tror ni, är det ett svagt pluss? :0 Vågar inte tro det, att vi lyckades bli gravida igen direkt efter missfallet 11 januari <3
  • saijda

Fortfarande ingen mens och har inte vågat testa mig sedan den 13 februari, då jag fick ett väldigt svagt pluss :0 tempen ligger på 36.9 grader (har vanligtvis 36.2-36.4 grader) hade tänkt testa mig imorgon bitti igen, om jag vågar :(

Hur går det för er andra, när har ni BIM och när hade tänkt testa er? :)

• saijda

Ingen mens idag, tempen ligger fortfarande på 36.9 grader och inget pluss :( förstår ingenting! Får ringa till gyn imorgon och prata med dem :0 någon som har varit med om detta?

Svar på tråden Tråden för oss som fick missfall vid allra första graviditeten!