• Sassa4

Tråden för oss som fick missfall vid allra första graviditeten!

Jag fick missfall nu i november i vecka 12. Fostret dog i vecka 10. Känns väldigt jobbigt att den första graviditeten slutar såhär. Men man får försöka tänka att kroppen var stark som kunde stöta ut något som antagligen inte var livsdugligt. Hoppas så innerligt på att bli gravid på en gång. Längtar!

• Sassa4
    Emmie79 skrev 2017-01-04 08:49:56 följande:

Jag fick också missfall i november, kvällen innan jag skulle gå in i vecka 11. Fick tillbaka mensen efter 6 veckor och positivt ägglossningstest drygt 2 veckor senare. Nu inväntar jag mens (eller såklart helst icke-mens!) på måndag. Håller tummarna för ett plus!

Håller tummarna för dig! :)
  • Sassa4
    Emmie79 skrev 2017-01-05 20:38:08 följande:

Detsamma! Har ni "satt igång" än?

Vi kör på som vanligt just nu men har inte börjat med "hårdträningen" än haha. Har ägglossning nästa vecka och då blir det lite extra mys! :)
  • Sassa4
    Sassa4 skrev 2016-12-14 17:18:52 följande:

Jag fick missfall nu i november i vecka 12. Fostret dog i vecka 10. Känns väldigt jobbigt att den första graviditeten slutar såhär. Men man får försöka tänka att kroppen var stark som kunde stöta ut något som antagligen inte var livsdugligt. Hoppas så innerligt på att bli gravid på en gång. Längtar!

Minns när jag skrev detta. Känns så längesen! Vill bara säga till alla er andra att inte ge upp! Ni kommer bli gravida och det kommer gå bra för er med. Efter 9 försök så tog det sig på oss igen och denna gången ser det ut att gå vägen (peppar peppar). Jag är går in i vecka 18 imorgon :) vi fick vårat plus när vi stressade som minst över att bli gravida igen. Inga ägglossninstest, inget tjat. Lycka till med er alla! :)
  • Sassa4
    saijda skrev 2018-01-19 16:15:17 följande:

ej, hoppar in här om det är okej!

Första försöket med första barnet men var och gjorde VUL idag. Fick konstanterat missfall :(

Någon som vet om man måste vänta tills nästa mens eller om man kan försöka igen direkt? :0

Man kan försöka med en gång om man vill. Men det brukar oftast rekommenderas att man ska vänta en mens för då är det lättare att hålla koll på när man blev gravid, om man skulle bli gravid snabbt igen.
  • Sassa4
    saijda skrev 2018-02-09 08:28:32 följande:

Okej, men det finns inga risker, utan bara svårare att räkna ut när det blev till? :)

Har BIM idag och ingen mens i sikte och tempen ligger stadigt, precis som förra gången, och symtomen är också samma som förra gången jag var gravid. Är riktigt nervös <3

Nej inga risker. Är din kropp redo för en graviditet så kommer du bli gravid.

Spännande! Hoppas det blir ett plus! :)
  • Sassa4
    saijda skrev 2018-02-11 15:18:48 följande:

Åh tack för svaret! :)

Mina symtom (då och nu) är extrem trötthet, illamående, huvudvärk, svullen mage, brännande och stickande känsla i äggstockarna samt brösten, spindelnät på brösten och tryckande känsla i ryggen (länd typ). Dessutom verkar min hårbotten bli fetare än vanligt och mer koncentrerat urin (förlåt för detaljer!) :0

Har fortfarande inte fått min mens. Är nervös!

Hoppas på ett pluss för oss alla <3

Låter ju lovande! Ta ett test! :) Jag tog mitt test samma dag jag skulle fått min mens och det visade ett fint plus. Så du borde absolut kunna se nu om du är gravid eller ej :)
  • Sassa4
    saijda skrev 2018-02-12 10:45:52 följande:

Åh tack! Och grattis! Ska se om jag vågar :0

Är på BIM+3 idag. Kan jag ta test senare idag eller måste jag vänta till imorgon?

Du kan ta de när somhelst nu efter din första bim dag. Om det är ett plus så borde det synas oavsett tid på dygnet :)
Svar på tråden Tråden för oss som fick missfall vid allra första graviditeten!