• Therese1986

Tråden för oss som fick missfall vid allra första graviditeten!

Har suttit o läst igenom en del av tråden nu, och förstår mångas känslor.

Jag fick missfall i April, och att jag fick det var nog både en lättnad och en stor besvikelse. Graviditeten var ingenting som var planerad, men när jag väl förstått att jag var gravid så var jag såå glad och såg verkligen fram emot nio långa månader med bebis i magen. Tyvärr slutade det i missfall, och jag vet inte om det var meningen p.g.a att det var något "fel" på fostret eller inte. Det som gör mig mest ledsen över mitt missfall är att det kom i samma veva som jag och min sambo blev magsjuka p.g.a maten vi ätit ute på en restaurang.. :(

.. och ständigt kommer tanken upp "Vad hade hänt om vi inte hade ätit den där maten? Hade jag fortfarande varit lyckligt gravid då?"

Har innan varit orolig över att jag inte ens skulle kunna bli gravid, men nu vet jag att jag kan. Men jag har ju ännu inget bevis på att jag kan bli gravid och att det kan gå vägen i nio månader. Anledningen till att jag oroar mig så mycket för att inte kunna bli med barn osv beror nog på min övervikt. * suck *

Någon mer som varit/är orolig över att inte kunna bli gravid eller få det att gå hela vägen p.g.a. övervikt?

• Therese1986

Helt klart är det ju bättre att vara normalviktig eller inte så överviktig om man ska bli gravid och sen klara av att bära runt på den sedan tunga magen.

Jag vill gå ner i vikt, men vet inte riktigt hur jag ska göra för att lyckas. Har försökt några gånger, men det ger inte något vidare bra resultat.. :/

Mitt största problem är nog coca-cola .. Jag är typ beroende, men har nu dom senaste två veckorna inte druckit så mycket cola utan mest vatten. Förövrigt så äter jag inte så onyttig, utan det blir hemmalagad ganska fettsnål mat och ALLTID sallad. Mitt problem ligger nog i coca-colan och att jag är såå dålig på att faktiskt äta frukost.

Om två veckor får vi hem våran hundvalp vi köpt, så då lär det ju iaf inte vara brist på motion för jag har bestämt mig för att det ska bli minst 2 timmars lång promenad varje dag.

• Therese1986

Pollyanna: Jo, jag vet.. det är inte tänkt att jag ska gå jättelånga promenader nu i början, utan det kommer sedan när hon blivit lite större våran valp. :)

Svar på tråden Tråden för oss som fick missfall vid allra första graviditeten!