• bennysson

Tråden för oss som fick missfall vid allra första graviditeten!

Skönt att veta att man inte är själv över att vara nojjig :)
    vi försöker nu igen. Enligt ÄL-test hade jag Äl i torsdagds den 24:e maj. (första Äl efter MA)Jag förväntar mig inte att det blir något. Har liksom gett upp att något bra ska hända mig.. OM det händer något bra så slutar det alltid med att nåt går dåligt. Så är det alltid. varför kan inte jag få må bra och vara lycklig UTAN att något dåligt ska ske??

sen försöker jag vara positiv så att min negativitet inte blir någon slags självuppfyllande profetia.. Vissa saker blir ju vad man gör det till....

Min omgivning säger nu att jag verkar må så himlaa bra trots det som hänt. VAD SJUTTON VET DOM?? bara för att jag inte gråter hela tiden? är allt bra då?

förlåt. jag behövde bara kräkas ur mig lite frustration!

• bennysson
    Ova skrev 2007-06-08 11:16:50 följande:
    Något jag har börjat fundera på är hur ska mangöra nästa gång man blir gravid.Ska man glädja sig för ledsen blir man ju oavsettom man varit glad eller inte om det går illa igen.Ska man tänka att det går nog illa denna gången medoch inte glädja sig för att inte bli lika besviken.Ska man berätta för andra eller vänta?Det kommer ju inte kännas lika roligt att berättasom det gjorde denna gången för man kommer att ha en reservation för att det inte går bra.
    Jag har exaktasamma funderingar. och jag har nog bestämt mig för att vänta lite med att berätta nästa gång... jag berättade ganska tidigt förra gången och fick lite kommentarer som typ "ska duv erkligen berätta så här tidigt?" (v10) och sen var det lite "vad var det jag sa" när jag fick MA.. så jag känner mig lite skeptisk till att sääga något innan UL faktiskt.. (för min egen del) jag vill veta att alltär bra först
  • bennysson

hot chocolate skrev 2007-06-12 07:31:07 följande:

Det är så himla tragiskt tycker jag, att man inte kan glädja sig! Så orättvist, ett positivt test borde ju inte smolkas av känslor om att det säkert blir missfall! Så himla synd! Man vill ju verkligen vara lycklig, men hela tiden mal tankarna om missfall. Lyckliga dom som aldrig fått missfall och inte har samma stora oro som vi andra!
    nek, jag känner precis så...... jag kommer att vara livrädd för den dagen jag plussar igen... vill inget hellre, men samtidigt utsätter man sig för risken att bli så himla ledsen igen. vågar man inget så vinner man inget.. men det gör ju så j***la ont att bli bränd på detta sättet.. smärtan kan inte beskrivas...
    JAg kommer aldrig glömma de lite mer än 13 veckor jag var gravid (visste om det i 9 veckor innan MA) 9 veckor och gå runt och längta är LÅNG tid, och längtan som bara slets ifrån en helt plötsligt.. bubblan sprack och man stod där kvar utan någonting. det kommer ta tid för mig att komma över det här.. det har gått 1,5 månad.. men är inne på min andra sjukskrivning nu, mått så himla dåligt psykiskt.. hoppas att jag snart kan må bätre och glädjas LITE åt livvet iaf
  • bennysson
    södermalm skrev 2007-06-15 13:25:09 följande:
    Har läst bl a den här tråden och flera andra länge, men inte skrivit..hänger mest annars i 30+-trådarna.Som 30+-are (med marginal)var jag helt väck när det aldrig hände något, kände mig lastgammal och fick panik. På 10:e/11:e försöket fick vi det efterlängtade plusset, men slutade tyvärr i ma i v 9 (hade dött i v8). Chocken var så stor, jag hade sett hjärtaktivitet bara en dryg vecka innan. Så deppig som jag varit den här våren finns itne. Samtidigt tänkter jag verkligen NÄR och absolut inte OM. Vet så många som plussat på just 3-4:e försöket efter mf, så mina förhoppningar inför onsdagens BIM är skyhöga....
    Hej , jag beklagar verkligen vad som hänt dig :( vi alla här inne vet hur ont det gör. Själv hade jag inte ens "sett" vår bebis innan, har de inte gjort VUL eller någonting förrens jag åkte in akut och fick beskedet. det var i v14. chocken går inte att beskriva.. och jag förstår hur jobbigt det måste vara att först få se att "allt är bra" och sedan få MF/MA :( är verkligen verkligen ledsen för din skull! välkommen till tråden iallafall och jag håller tummarna inför BIM!! kram
  • bennysson
    Kevlarsjäl skrev 2007-06-29 21:34:28 följande:
    Ta vara på den vännen. Jag vet inte varför mina vänner inte pratar om det. Kanske har jag inte så goda vänner som jag hoppats och trott.
    jag börjar undra precis samma sak.. jag kanske inte har några vänner? inga "riktiga" iallafall.... :(
  • bennysson
    Kevlarsjäl skrev 2007-07-01 12:26:31 följande:
    Då är vi två som funderar så... Men du vet var jag finns.
    tack gulle :)

men visst är det konstigt? jag som trodde att jag hade en "bra" kompiskrets men händer det ngåto jobbigt så vill ingen ta idet. undviker ämnet eller säger bara aja, det blir bättre nästa gång. och pratar om annat.

som du sa, jag kommer verkligen tänka mig för om någon i min närhet råkar ut för något.. kommer inte vara så här frånvarande som alla varit nu. hade det inte varit för FL och kuratorn så vet ja inte hur det gått...
  • bennysson
    2blir1 skrev 2007-06-30 11:04:30 följande:
    Missfall i onsdags.SorgHoppas vi kan göra ett nytt försök i slutet av sommaren.
    Ledsen för din skull! Skickar styrkekramar, skriv gärna om du känner för det!
  • bennysson
    2blir1 skrev 2007-06-30 11:04:30 följande:
    Missfall i onsdags.SorgHoppas vi kan göra ett nytt försök i slutet av sommaren.
    Ledsen för din skull! Skickar styrkekramar, skriv gärna om du känner för det!
  • bennysson
    Ova skrev 2007-07-01 22:00:33 följande:
    Innan jag blev gravid och gick igenom detta såkunde jag inte föreställa mig hur det var, så jag försöker ha överseende med dem jag känner intefattar hur det är. De som inget säger eller säger"fel" saker menar nog väl egentligen.
    nej det är klart man inte kan försetälla sig hur det är. men många är extremt okänsliga. och man förstår väl som vän att man bör vara med och stötta istället för att bara ignorera ?

man kan iaf säga att: jag vet inte vad jag ska göra, men jag finns här om du vill prata.

istället för att bara ignorera och låssas som om inget hänt..

Svar på tråden Tråden för oss som fick missfall vid allra första graviditeten!