• Mamma Mio

Järngänget i Malmö del 12

SÅ FICK VI TRÅD NR 12!

VI ÄR ETT GÄNG SPOM BÖRJADE SES CA -2003-.
    MÅNGA FICK BARN 2004, NÅGRA FICK BARN IGEN. NÅGRA SEPARERADE. NÅGRA FLYTTADE UTOMLANDS. NÅGRA FLYTTADE TILL STOCKHOLM. NÅGRA FLYTTADE RUNT I REGIONEN.

MEN ALLA HAR SKINN PÅ NÄSAN OCH GILLAR ATT PRATA OCH TRÄFFAS HÄR!

MALMÖGÄNGET JÄRNGÄNGET
  • Svar på tråden Järngänget i Malmö del 12
  • Mamma Mio

Fest med jobbet i kväll...speciellt inbjuden : Ola Salo (tackat nej dock) Ville väl inte träffa galna barnmorskor.....

Nåja, jag finns på blå båten till midnatt.....

• mejram

Konversation vid middagsbordet i dag.

Linnea: "Men den flickan slog mig"
    Jag: "vilken flicka?"
    L: "Den hjärtflickan"
    J: "Hjärtflickan? Är det någon på dagis?"
    L: "Nej, den flickan hos Mimmi."
    J: " Hos Mimmi? Matilda?"
    L: "Ja, Matilda, hon slog mig"
    J: "Slog hon dig? Var då? När ni var ute?"
    L: "Nej, inte ute."
    J: "Slog hon dig när ni var inne?"
    L: "Nej, på studsmattan"
    J: "Jaha, på studsmattan. Slog hon dig där?"
    L: "Hon puttade mig på studsmattan"
    J: "Säger du det?"
    L: "Ja, det får man inte göra"
    J: "Nej, man får inte puttas"
    L: "Nej, då kan man ramla och slå sig"

Summa kardemumma - SL har en elak dotter och jag har en dotter med hästminne Hon har visst gått och grunnat på detta i en månad...

Det löser sig sa hon som sket i vasken
  • Full av förhoppning

Hahaha barn är härliga!

Idag var jag på utvecklingssamtal och där fick jag mig många skratt.
    Isabelle är så härlig.
    VARJE samling när de frågar om Isabelle är där så svarar hon "Ja, jag åkt plyba och bajsa i bussen" Översättning att hon åkt flygplan och att hon kissade på båten till frihetsgudinnan VARJE dag vid varje samling hahaha Snacka om hästminne där med.
    I övrigt hade jag en väldigt fin och go tjej med stor empati, humor, stort ordförråd och ordförståelse, kreativ och med otrolig fantasi *spricker av stolthet*
    Men allt det där visste jag ju redan

Ha det så trevligt på Blå båten!

börjar andas igen så smått....
  • AnnaOnIce

Jag skulle aldrig stå ut på ditt jobb FaF. Jag pallar INTE tjejjer som kör intriger. Det e därför jag jobbar ¨bland män! (Vi är ca 4%kvinnor96%män-gubbar)

SÖDEKULLA?
    Kommentarer om det området?
    Min syster planerar att bo där. Hon är 20 o ha rju inte råd att köpa en lägenhet i stan.
    Andra tips?

• Full av förhoppning

Söderkulla... fina balkonger... nära till Netto och vårdcentral... fint faktiskt.. ganska invandrartätt som hela fosie.

Kan man sälja sin sambo på Blocket??? MORR!!!!
    Han var på Hornbach och handlade med en kompis och jag bara väntade på att han skulle komma hem så jag kunde åka och handla (blöjor AKUT samt matvaror) och vet att Ica stänger 21. Jag duschade lillan och tog på nattlinne och målade naglarna på henne som belöning för att hon duktigt lät mig borsta tänderna på henne idag, sen gick jag och lade henne vid 20 tiden. Vi låg och mös och pratade lite, sen kom Thomas vid 20:20 och jag gick och mötte honom i dörren, sade "Natta Isabelle" och sen åkte jag och handlade.

När jag kommer hem så står han och målar garageporten och jag undrar för mig själv om det gått fort att natta henne eller om han nyss kommit ut.... öppnar dörren och där sitter Isabelle i soffan och kollar på Disneychannel. Jag flippade ut.
    Jag hade stängt tv:n och hon låg i sin säng när jag gick.....

Hon satt ensam inne i huset och han var ute och målade carporten.... och tv:n var på igen. Jag är ledsen men jag rent ut sagt idiotförklarade honom!!! plockade in matvarorna och gick raka vägen in och nattade henne på fem röda.. hon somnade nu 21:30
    Kul morgon det blir när hon ska till förskolan. Det får HAN ta. Morr igen..... Karlar suck!!!

• AnnaOnIce

FaF:

Nu får du faktiskt skärpa dig! Du har en man som står o målar garageporten! Låt han göra det han e bra på så nattar du barnet istället. Det vora en sak om han satt o sov i soffan medan hon var uppe o såg tv, men han stod ju faktiskt o jobbade. Isa hade kanske gått upp i smyg vem vet.
    Du e extra känslig, "kasta inte sten i glashus", din man e säkert lika ledsen som du för mf.
    En ursäkt vore nog på plats *blink*

Jag vill också ha en man som målar garageport istället för att tvinga mig att byta kanal till Champions leage final.

• Full av förhoppning

Som sagt så var jag och handlade och han skulle måla garageporten efter han nattat Isabelle som vi kom överrens om innan jag åkte, och NEJ hon hade inte smugit upp.
    Hon kan dessutom inte sätta på "tv:n" själv då vi har en superkrånglig multifjärrkontroll, projektor och duk.

Och jo han visste mycket väl att hon var uppe och kollade på tecknat för han hade satt på det åt henne, och jag tycker INTE det är ok att lämna en två och ett halvtåring som Isabelle ensam i ett hus och gå ut och måla.
    Det har INGET med mitt ma att göra och gällande detta är jag absolut inte mer känslig än jag varit i annat fall. Jag hade blivit förbannad i vilket läge som helst.

till detta hör att vi igår kom överrens om att hon skulle i säng senast åtta då hon var skitgnällig i morse för att hon inte somnat förrän sent igårkväll.
    Kollade på fotboll i soffan gjorde han igår när jag nattade Isabelle för den delen så jag tror inte alls jag behöver skärpa mig.

• Full av förhoppning

Och vad ska jag be om ursäkt för? För att jag suckade högt och gick in och nattade vår dotter. Idiotförklaringen var inte högt utan bara i mitt huvud.

• Binis
    FAF: Måste säga att jag helt håller med dig, hade blivit asförbannad   och AOI "vad då låt han göra vad han är bra på"?  du är väl inte så "stenålder" att du tycker att det är kvinnans "jobb" att ta barnen medan mannen jobbar på huset??? Nej.... då får du "skärpa" dig...

Inte lämnar man en vaken 2,5-åring så länge som de tar att måla en carport och inte låter man en 2,5-åring vara uppe så sent när barnet ska upp ill dagis tidigt och FAF hadju rean förberett henne på att nu var det sovadags så han tar ju bort hennes "order" när han gör så också och får det att verk som att va mamma sa betyder inget...

Kan jusäga att jag hade inte idiotförklarat tyst

Förresten FAF... VILL TRÄFFAS när????
    Mamma till Ida 040721 och Kasper 060421
Svar på tråden Järngänget i Malmö del 12