Självklart, många bäckar små etc. Men jag tror på att inte äta för mycket av något utan försöka ta lämpligt av allt, det fungerar säkert utmärkt. Jag känner att det är betydligt värre med all snabbmat och allt färdiglagat som många låter sina barn äta, än att man väljer lättalternativ. Att vänja barnen vid fetare/sötare mat än nödvändigt känns fruktansvärt fel. Jag gör det ju inte själv, har aldrig gjort det och mår alldeles utmärkt! (En glatt okunnig inställning måhända!)
Förstå mig rätt, men det finns så mycket skadligt omkring oss (tänk bara på miljön, all strålning från telefonbatterier, avgaser etc) att det eventuella valet att servera magrare och mindre söta alternativ känns ganska harmlöst! Jag var ute efter att få klarhet i om Lätta verkligen innehåller saker som bevisligen är farliga för barn, vilket kanske "alla" utom jag kände till som något fullständigt självklart, inte idéer som plastkulor eller att naturligt fett måste vara bra.
På något sätt känns det ganska bra tycker jag, efter att ha läst alla engagerade inlägg i tråden, att jag inte lyckats missa information som varenda ansvarstagande småbarnsförälder känner till, utan att det nog handlar mest om personliga uppfattningar. Då har ju jag samma rätt som alla andra till min uppfattning...
Tack till alla som svarat!