• happymom

Oktober bebisar 2006 (del 2)

Tänkte att vi kanske skulle fortsätta med en tråd för alla oktober bebisar födda 2006. Där vi kan berätta vad som händer med de små liven, som stolta föräldrar gör till alla som vill lyssna och även till dom som inte vill lyssna.

• Svar på tråden Oktober bebisar 2006 (del 2)
  • happymom

MaddeMeduza: Redan 8 tänder här har vi inga ganska skönt kan inte tänka mig att amma när han har fått tänder.

Ina mors-dag presenter här ännu, men han brukar vilja handla tillsammans med mig, så får se.

• glennglenn

Appropå vår diskussion förra veckan så kan jag berätta att jag vid några tillfällen den här morgonen sagt "nej" till Elsa då hon varit på väg mot blomkrukor och annat och hon fattar faktiskt. Hon reagerar på mitt tonläge (jag ryter inte längre) och mitt allvarliga ansiktsuttryck och avbryter. När hon själv har avbrytit så försöker se till att avleda henne med någonting kul som är lovligt.

Mitt lilla utbrott kanske bar frukt ändå även om det kändes fel då.

• AnnahConda

glennglenn: skoj att det verkar funka. milton skrattar fortfarande åt mig och hunden vet inte till sig eftersom hon tror hon gjort något fel.

Annah m Milton annah.conda.nu
  • glennglenn

Ja, de stackars små hundarna. Ibland när Elsa skriker tittar Ramses bedjande på mig som att han säger: Men snälla gör någonting då!

Men det har faktiskt också hänt att han uppmärksammat mig på att Elsa vaknat i vagnen och är ledsen när jag inte hört det. Då blir man ju stolt.

Hur är din hund mot Milton? Ramses beter sig oftast som om hon inte existerar och jag tror att det kan bero på att när hon var liten så sa jag "försiktig" "försiktig" varje gång han nosade på henne. Ni vet hur nojjig man är när man precis har kommit hem från BB. Men så såg jag på Ceasar (Dog whisperer) och han sa att om hundarna betedde sig som om barnet hade en glasbubbla runt sig så hade de förstått att de var lägre i rang. Fast då och då går han förbi henne och ger henne en artig liten slick bara för att sedan avlägsna sig igen.

• AnnahConda

Nova har börjat fjäska för Milton och går fram och ger honom en slick i ansiktet ibland. Men hon känns väldigt tålmodig med honom för ibland sitter hon lugnt kvar fast han tar tag i pälsen och drar. Tror nog att hon också förstår att hon är lägst i rang, för hon är alltid försiktig.

Annah m Milton annah.conda.nu
  • glennglenn

Elsa har inte fått chansen att dra Ramses i pälsen ännu. Han går undan och lägger sig när hon far fram, vilket jag tycker är skönt. Jag litar på honom, men man har ju hört så många skräckhistorier och Ramses tycker inte om barn som närmar sig honom. Större barn alltså som börjat bete sig märkligt mot hundar. Små barn beter sig ju mycket mer naturligt. Han gillar kompisars barn som han får lära känna, men främmande barn som vill klappa tycker han är jätteläskiga. Jag klandrar honom inte, men jag bävar för den dagen då Elsa blir större och börjar ta hem kompisar. Man får vara vaksam, men å andra sidan så har han säkert vant sig tills dess.

• Brumman

Skriver lite här jag också. Min son Noah föddes 1 oktober 06. Han är en stor kille. 11180 gram och 74 cm sist på BVC. Detta trots att det går trögt med maten. Han älskar gröt och välling går bra vid vissa tillfällen. Han dricker gärna sin ersättning fortfarande. Hipps pasta och broccoli går lika bra som gröten, men annars är det svårt att få honom att äta. En del maträtter går ibland, så som spagetti och köttfärssås, rotfrukter med kalkon och makaronigryta. Han kräks ofta när han äter, enligt BVC beror det på en känslig kräkreflex.
    Noah visar inte heller intresse för att krypa ännu. Han kan hasa sig lite bakåt med hjälp av armarna om han ligger på mage.

Han har precis börjat säga da-da-da, nä-nä-nä och lite sånt. Så gulligt!

Han sover ganska oroligt och har gjort en längre tid. Det är dock väldigt lätt att söva honom dagtid och på kvällen.

Han har två tänder i underkäken och tre på gång samtidigt i överkäken just nu. Han är förkyld också, så han är inte på sitt bästa humör för tillfället.

* Noah 061001 *
  • gosmamman

är det nån annan än jag som är med på denna okt tråd??????

Oktoberbarn 2006 #2

När jag klickar på den så kommer jag inte in på sidan utan kommer tillbaka till "senaste inläggen"

Det tycker jag e väääldigt konstigt, vet nån annan varför???

Mamma till 2 underbara töser maj-03 och okt-06 (Althea 24 okt)
  • tekannan

gosmamman
    Jag har samma problem med några av mina favorit-trådar - kommer tillbaka till "senaste inlägg". Jättekonstigt!

Svar på tråden Oktober bebisar 2006 (del 2)