• Nilla2005

Vi från augusti tråden still going strong, del 7

TamDaDammmm!!!!

Vår Underbara tråd fortsätter så klart och nu har ÄNTLIGEN de första bäbisarna  kommit, sååååå roligt!!!! Och fler är på inkommande SNART  *puh, eller hur då? * Några väntar *med stöd och uppmuntranKyss från de som lyckats * ännu på att få plussa!! Några har beslutat sig för att avvakta med bebisproduktionen *men vi märker nog att Bebis-suget växer även här  *  men har som tur var ändå inte lämnat oss, för vi är helt enkelt BÄST!!!!!

Ursprungstråden startades den 2 november 2005!!! Under åren som gått har vi blivit ett härligt sammansvetsat tjej-gäng som har SÅ skoj tillsammans! Så, om du är beredd på galet roliga inlägg, hysteriskt förbannade o hormonstinna inlägg, helt otroligt uppmuntrande och stöttande inlägg, blandat med lite nakenchocker  och humor i mängder; Häng på!!! 
     Vår historia kan följas här:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-1-32/m5352817.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-1-32/m7125837.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-1-32/m9046551.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10906769.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m13470226.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m16263961.html
    BIM/BF-listan: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m18648029.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-26 15:45:52:
    ny BIM-BF lista: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22168257.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-28 10:06:39:
    fototråden www.familjeliv.se/Forum-5-177/m22217422.html
  • Svar på tråden Vi från augusti tråden still going strong, del 7
  • Nilla2005

Grattis Hjulius!!!!

Nån som vet om det är 100% ok att amma fullt ut trots att man har feber? Är inne på min 7:e dag med feber nu o ikväll får jag fasiken inte ner det under 38 C trots tabletter etc... ska jag amma som vanligt ändå eller ge ersättning nu till natten? Kan tillägga att Moas mage är rätt körd men beror säkert på alla tabletter jag måste äta..

/Nilla - en TRÖTT mamma just nu!!!

31 maj föddes Världens sötaste Lill-Moa!! *Älskar!!!*
  • Kaniin

Nilla: Tror att det bara är att fortsätta amma! ..men gör det du känner för. Det kan ju vara en risk att ge dem flaska då de är så små, kan vara svårt att få dem att ta bröstet sen..
    Magen kan ju bli ännu värre av ersättning..

Lycklig mamma till Elisia 070324
  • Nilla2005
    Kaniin skrev 2007-06-14 20:32:04 följande:
    Nilla: Tror att det bara är att fortsätta amma! ..men gör det du känner för. Det kan ju vara en risk att ge dem flaska då de är så små, kan vara svårt att få dem att ta bröstet sen..Magen kan ju bli ännu värre av ersättning..
    ok, då fortsätter jag...puuuuh säger jag bara!!!
    31 maj föddes Världens sötaste Lill-Moa!! *Älskar!!!*
  • Kaniin

Nilla: *kramar om* Det är hundra gånger tyngre att amma då man har feber, det tar ju så mycket energi! (vilket man inte har då)

• Kaniin

Maken fick bebis att somna nu.. Undrar om hon blir pigg då vid "vanliga" läggdags.. Jaja..vilade på dagen så jag orkar nog vara vaken i såfall!

Ska nu ta en dusch!

*småsurar dock fortfarande*

• söjsan

hopas att det går bra för dig emma.
    Arvid är rätt svår att komma till ro i dag. jag är trött och varit stirrig för att jag skall vara själv till tre i natt. men nu har jag lugnat mig, så det har Arvid också

tänkte på en annan sak, emma. har du testat att lägga honom på sidan när han skall sova? det gör jag. ofta tycker han inte om att ligga på rygg när han är mätt. tänk själv vad jobbigt det borde vara om man har mjölk ändå upp i halsen jag lägger honom så han ligger på motsatta sida där hjärtat sitter, så är det lättare att andas. sen lägger jag snutten, sätter i nappen och lägger snutten så den ligger längst med nappen och längst med ansiktet, en liten bit får gärna va över ansiktet. vagn är rätt bra att lägga i, iaf hos oss, för då kan man rulla, gärna över en tröskel om de är svårsövda. man kan också buffa lite rytmiskt i rumpan, bra just när de ligger på sidan. Arvid somnar bra av det, både i vagnen och när han ligger i vår säng på natten. sen kan man ju lägga de på ryggen sen när de sover djupt om man är orolig för att de ligger på sidan...
    haha, nu har jag redogjort för nattningsprocedurer så det räcker haha! du kanske mest tycker jag är jobbig, du fixar säkert det där själv.. tänkte bara att ja... nu har jag sagt iaf!

[mamma till älskade Arvid, äntligen är humpe här!]
  • Houston

Kikar in mitt i Colins läggnings tid - Rikard byter om på honom, har ammat i ca 40 min, verkar ändå hungrig, så här kör vi på med ersättning tills han är nöjd, mätt o belåten. Vi turas om att ge ersättning, så kan den andre duscha medans

Jobbigt Nilla, men som sagt, gör som du känner. Colin tar både flaska o bröst bra, det känns bra, eftersom han på kvällstid inte blir mätt på enbart bröstmjölken, tror de sinar under dagen på mig...verkar det som.

GRATTIS HJULIUS!! Hoppas hela familjen är välmående och att allting gick bra

Nu ska ja raskt hoppa in i duschen, sköööönt!!

KRAM PÅ ER

[Mammas älskade Colin 070514]
  • snöflingan1

Gomorron! Få se om jag hinner bli först ut idag, brukar alltid hinna nån före medans jag skriver.
    Jag måste ju bara berätta om natten för det är första gången hon har sovit heeela natten utan amning! Shit säger jag bara vilket lyx. Hon slumrade till redan vid 22 men somande inte ordentligt förrns mellan elva-halv tolv nångång, och sov till.. *trumvirvel* 06.40! Ammade, gjorde magmassage å bytte blöja och nu sover hon i famnen.

Söjs, tycker det bara är bra att du ger lite tips. Alltid bra å behövliga.

Jaha är det nån me nå roliga helgplaner då? Det är ju fredag idag! De har lovat mulet å trist väder hit upp ihelg så får väl se va vi pysslar me.
    Hade behövt rensa på vinden nån dag. Det har vi sagt sen förra sommarn..  På sommarn är det såå stekhett där uppe så man knappt kan va där, och på vintern fryser man rumpan av sig. Men vi tänkte ha loppis nu i sommar så det är bara att ta tjuren vid hornen å röjja där uppe!

Usch Nilla att febern inte vill ge me sig Hoppas du mår bättre idag. *kramar*

Tror jag ska knata upp på stan en sväng idag, det är ganska fint väder just ni iaf.
    Ha en lovely fredags fm!

Har en egen liten sessa - Isabelle 070424
  • snöflingan1

Såklart du hant före Tracy

Har en egen liten sessa - Isabelle 070424
Svar på tråden Vi från augusti tråden still going strong, del 7