Inlägg från: TvillingmammaVästgöte |Visa alla inlägg
  • TvillingmammaVästgöte

"Vem som helst kan bli mobbad"

Anonym (Sonen) skrev 2024-09-06 22:53:52 följande:

Min son blir mobbad, och har blivit mobbad på olika skolor. Men jag förstår inte varför..när jag var barn var det de avvikande och fula i klassen som blev mobbade. Men min son är seriöst den snyggaste killen i klassen. 

Enda anledningen är väl att han är för bra uppfostrad, han är snäll och han är respektfull och han ger inte tillbaka. Han har kompisar men de är fega och flyr fältet så fort de anser att det är riskabelt att vara vän med risk för att bli utsatta själva.   Vad gör jag nu? Ska prata med lärare igen och även mamman till mobbaren som är värst..men hans pappa dog nyligen så alla behandlar honom med silverhandskar.

Förstår inte hur han kan vara en mobbare heller, han är superliten till växten...inget makes sense.

Jag blev uppmanad av en medförälder på barnens skola att jag inte fick uppfostra min son så mycket! Han blir hämmad och nedtryckt av de andra pojkarna, sa hon.
    Jag blev väldigt förvånad , men lyssnade ändå. Hade aldrig sett min son som väluppfostrad , men jag försökte uppfostra honom, och det verkade inte de andra pojkföräldrarna göra alls.

Min son ser också mycket bra ut , men var snäll och i alla fall lite uppfostrad och det verkar inte vara en bra kombination. Han blev mobbad i låg och mellanstadiet Sen fick han kompisar, de gamade ihop och träffades IRL också. Han var ibland aggressiv mot sina kompisar när de spelade och jag sa till honom. Så får du inte uttrycka dig!
    Då tittade han på mig och sa lugnt: mamma, du förstår inte. På din tid skullle man vara snäll, men nu går det inte. Om man inte är tuff blir man nedtryckt av andra.

Det är en annan värld idag. 

Man måste uppfostra sina söner att bli tuffa.

Det bästa vi gjorde när sonen var liten var att han fick träna judo och karate, så han kunde i alla fall försvara sig. 

• TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Sonen) skrev 2024-09-06 22:53:52 följande:

Min son blir mobbad, och har blivit mobbad på olika skolor. Men jag förstår inte varför..när jag var barn var det de avvikande och fula i klassen som blev mobbade. Men min son är seriöst den snyggaste killen i klassen. 

Enda anledningen är väl att han är för bra uppfostrad, han är snäll och han är respektfull och han ger inte tillbaka. Han har kompisar men de är fega och flyr fältet så fort de anser att det är riskabelt att vara vän med risk för att bli utsatta själva.   Vad gör jag nu? Ska prata med lärare igen och även mamman till mobbaren som är värst..men hans pappa dog nyligen så alla behandlar honom med silverhandskar.

Förstår inte hur han kan vara en mobbare heller, han är superliten till växten...inget makes sense.

Du måste lära sonen att bli tuffare! Låt honom spela tuffa dataspel och träna dominans. Skicka honom på karateträning! Inte för att han skall slå och mobba andra utan för att stärka hans försvarsförmåga.

Precis som för Sverige, genom att bygga upp vår försvarsförmåga gör vi det svårare för mobbare, som Putin , att våga ge sig på oss.

Det är en hemsk värld vi får om det bara är mobbare och elaka människor som styr. 

Svar på tråden "Vem som helst kan bli mobbad"