Inlägg från: Marika K |Visa alla inlägg
  • Marika K

"Vem som helst kan bli mobbad"

Jo jag tror att vem som helst ibland kan bli måltavla då man visar karisma eller en dålig attityd. Svårare är det för dom som är födda med en karisma, attityd är mer en social norm. Ja ni kanske har även sett att det oftast alltid är den med attityd som försvaras och vinner ev. orättvisor just för att det är socialt mer förstått.

Karismatiska människor har en social kompetens som ofta överträffar andras förmåga vilket kanske är en ypperlig anledning till att hoppa på fanskapet ! Det är ett hot för många som saknar detta i denna hårda rangordningen oss människor emellan.

Tänk om alla hade karisma...

• Marika K

Kan man få ngn. respons av TS eller ska man ignonera dig framöver ?

• Marika K

Likställer dom inte. Menar att en karismatisk människa oftast har en förmåga att dra till sig all slags uppmärksamhet som i sin tur leder till en rätt så bra social kompetens förutsatt att personen
    inte utsätts för allt för stor förtryck. Förtryck som kanske är syftet med mobbingen, att dra ner på en annans förmåga för att känna sig vara bättre rustad själv i denna sociala djungel?
    Det intressanta är hur en icke karismatisk mobbare skulle tackla en karismatisk som förtrycker. De blir fort rätt tysta om jag inte har helt fel eftersom de inte vet; har social kompetens nog att hantera eländet, för att de inte är vana ? De ville ha ngt. av den som denne mobbade men inte kunde ha - uppmärksamhet ?

• Marika K

Ok, så var det förvisso för mig med och än idag oftast. Kommer aldrig att vara en som inte avviker då det sitter i min person.

Svar på tråden "Vem som helst kan bli mobbad"