• Mirva

Nån fler som är allergisk mot gravida magar?

Ja, jag var allergisk mot gravida magar länge, innan jag nyligen själv blev gravid. Jag har försökt att få ett syskon till min son i två års tid och det har varit en oerhört jobbig kamp. Ett års fruktlösa försök, sedan fick jag lyckan att bli gravid, men det slutade i ett tidigt missfall. Sedan började jag med IVF-försök och på det tredje försöket lyckades det till slut.

Även fast jag själv är gravid kan jag fortfarande känna mig allergisk mot gravida magar. Då kan jag tänka "tänk om allt går jättebra för henne, men det inte alls går bra för mig." Jag är alltså rätt så orolig med andra ord. Jag är bara i vecka 12, och har redan gjort 3 VUL. Små barn är också svårt att se fortfarande, jag vet ju inte hur det kommer att gå.

• Mirva

miss maple skrev 2007-06-22 02:22:09 följande:

Vill först säga att jag håller tummarna att denna graviditet ska gå bra och att ni får ert barn.Jag förstår dig där.Har känt av det där själv.
    Tack snälla du. Jag är ensamstående så jag har ingen att dela graviditeten med. Men jag har en jättebra kurator som ger mig stöd. Jag försöker så gott jag kan att glädjas att ha kommit så här långt i alla fall. Men det är fem långa månader kvar.

Jag hoppas att det blir fler som får sitt efterlängtade pluss snart.
Svar på tråden Nån fler som är allergisk mot gravida magar?