APIFORCE!
Tetinne - tanten i hälsokostbutiken menada att eftersom min menscykel var lång och oregelbunden så kunde apiforce kanske hjälpa mig att få tillbaka min regelbundna mens. Har man regelbunden mens ja då hade inte jag ätit dessa tabletter.
Tetinne - tanten i hälsokostbutiken menada att eftersom min menscykel var lång och oregelbunden så kunde apiforce kanske hjälpa mig att få tillbaka min regelbundna mens. Har man regelbunden mens ja då hade inte jag ätit dessa tabletter.
antingen börjar apiforce hjälpa mig att få tillbaka mina hormoner för det känns mer som kroppen är på G, hoppas på mens snart är på dag 27. Jag tror ju inte att jag hade någon äl denna månaden så risken finns ju att mensen blir lika sen. Hoppas apiforce kan hjälpa mensen att komma igång...
Tessah - inga problem att dricka! De första veckorna får inte embryot näring av mamman utan det sköter näringsbiten själv.
Tessah - super grattis. Spridd dina gravbaciller till oss!!!
niinaaa grattis, det ger oss andra hopp!
Om det är apiforce hjälp vet jag inte men min mens verkar komma idag och då på dag 35 vilket är 7 dagar kortare än förra. Förhoppningsvis börjar väl kroppen återhämta sig från ivf behandlingen. Man hoppas men jag får se hur nästa menscykel blir.
Lillehopp, kan det inte vara så att du inte haft någon äl den här månaden? Har du testat? De månader som min mens bli längre är när jag inte haft någon äl då man inte har det varje månad. Om du känner dig osäker så ring en hälsokostaffär. Jag tror ju inte att apiforce gör att man får äl varje månad utan att kroppen ändå regler som vanligt.
lillehopp det är som jag i så fall. jag har inte haft någon äl mina sista månader och därför gick jag till en hälsokost och frågade. hon rekommenderade mig att ta apiforce. jag har pratat med 3 olika hälsokostbutiker och alla säger apiforce. Det känns ju ok att testa för min del eftersom min mens redan strular och den kan knappast strula mer känns det som. Har man ingen äl så blir menscyklarna längre för då skall hinnan växa till sig så pass stor att den brister av sig själv och blir blödningen. Eller så kan mensen hoppa över helt och så går man in i nästa menscykel.
Hej goa tjejer! Denna månaden tänker jag testa fullt ut med apiforce. De andra månaden åt jag bara de sista 14 dagarna och jag hade ingen äl. Min menscykel är säkert fortfarande knäpp efter alla hormoner från ivf. Jag hoppas att kroppen har hunni återhämta sig så detta blir första månaden men apiforce från mensens första dag till nästa. Det skall bli spännande och se i fall om kroppen mår ok eller om det blir till att vänta ytterligare....
fanny87 - klart du får vara kvar!
Jag är på dag 12 och jag vet inte om det kommer hända något. Har lite molande värk i ryggslutet sedan någon dag men det varken ökar eller minskar. Vet inte riktigt vad jag skall anylsera mera..
Ibland skulle jag vilja trycka in paus knappen i huvudet gällande tankar och funderingar kring äl och barn. Det är så stressade och det kan knappas vara bra för en hälsa....
brummelumman - grattis!!!!!!
Hur känner ni er när ni har äl??? Jag har edan någon dag ont i ländryggen men känner inget i tuttarna. Flytningar har jag dålig koll på. Idag känns det som om värken tilltar. Min menscykel är helt snurrig från ivf behandlingen så jag har ingen koll längre på längden. Undrar om man får någon äl eller inte. Jag vill inte köra med tester för jag får nämligen komma till min klinik i slutet av nästa vecka och då kan de ge mig besked via blodprov. Jag får helt enkelt vänta men det känns helt klart mer denna cykeln än de andra och då hade jag ingen äl även om det fanns lite värk.
grattis till plussen, det är ju superkul att det regnar ner plus i den hä tråden!!!
Jag justerar lite...jag skall till min klinik i slutet av vecka för att ta lite tester. Men jag har denna gång fått lite slemmiga flytningar och lite ont i brösten i helgen och då på dag 18. Detta har jag inte haft i de andra två menscyklarna så något är helt klart igång. Jag började äta apiforce i slutet av förra menscykel så kanske har de hjälpt mig att få igång kroppen igen. Men jag kommer få besked i och med att jag gör testerna. Jag kände att jag inte ville köra med äl tester denna månaden då det stressar mig lite. Testerna får utvisa om jag verkligen har haft äl eller inte. Men med tanke på vårt misslyckade ivf försök och att vi nu skall försöka på naturlig väg och kroppen äntligen verkar komma tillbaka så blir jag glad för detta. Sedan kommer man ju självklart hoppas att tanten hålller sig borta runt den 16 juni.....
Grattis till alla som har plussat det är verkligen superkul!!!
Apiforce-BIM-lista
23/5 I väntan på mirakel (1)
28/5 mycat81 (1)
31/5, Kantarellkisse (1)
1/6 icefemale (1)
10/6 Tetinne (1)
13/6 Fröken Jansson, Fanny87 (2)
15/6 MiniHedvig (1)
16/6 mignonne (1)
19/6 eitss (1)
?/? festis (1)
?/? Zannz (1)
Statistik: 18 X 0,2 = 3,6 (20%) borde bli gravida!
GRAVIDA:
*Tessah BF 27/1-08
*Niinaaa
*berlin1
*Bummelgumman
* sweetangel85 BF 7 Feb-08
*Annfis BF 4/2-08
*Snozie BF 12/2-08
icefemale - kan du inte berätta för oss vad din gyn säger?
min äl verkar ha kommit tillbaka denna omgången.
icefemale - jäpp min äl har varit på rymmen sedan vårt misslyckade ivf jan/ feb men den verkar ha hittat kompassen nu och kommit tillbaka
Uppdaterar då jag fick min mens igår men min menscykel har blivit ytterligare 2-3 dagar kortare. Nu är jag på mer normala 32-33 dagar så förhoppningsvis har kroppen hämtat sig från ivf behandlingen.
Apiforce-BIM-lista
23/5 I väntan på mirakel (1)
31/5 Kantarellkisse (1)
13/6 Fanny87 (1)
19/6 eitss (1)
25/5 Tetinne (1)
26/6 aeo83,(1)
29/6 mycat81,Helena 82 (2)
5/7 Sweetangel85 (funka på första försöket med Apiforce men fick mf)(1)
11/7 Snozie, Fröken Jansson (2)
?/? festis, Zannz, icefemale, Misja (4)
16/7 mignonne (1)
Statistik: 16 X 0,2 = 3,2 (20%) borde bli gravida!
GRAVIDA:
*Tessah BF 27/1-08
*Niinaaa
*berlin1
*Bummelgumman
*sweetangel85 BF 7 Feb-08 (fick mf)
*Annfis BF 4/2-08
*Snozie BF 12/2-08 (fick mf)
*MiniHedvig BF 20/2-08
jag känner mig uppgiven, jag har testat men inte fått något utslag. Jag har haft skitont i korsryggen i två dagar och i natt har jag haft skitont precis ovanför ljumsken på höger sidan. Jag är till och med öm när jag tar på magen. Äl testet gav inget utslag och jag har inga flytningar. Jag undrar om det blir någon äl den här månaden. J-vla skit.
Tessah - härligt att få den lill* studsa runt!
Tessah du är söt, tack för uppmuntran Insåg igår att jag kan ha räknat fel på en dag så idag är min dag 17. Med tanke på att min cykel var 33 dagar innan minus 14 så kan äl inträffa runt dag 19. Jag skall försöka peppa upp mig själv.
jag tror att inte jag får någon äl den här månaden heller. Trist!
Jag googlade apiforce (igen ). Det är ju hälsokosttanten som säger att det kan ge positiv effekt på fertiliteten i och med att bidrottningen är så aktiv med att lägga massa ägg....Enligt den sidan jag hittar så står det att det är ett kosttillskott för det allmänna välbefinnandet för både unga och äldre, tjejer och killar. Kan även användas vid hudproblem. Det kan användas vid mensbesvär (PMS), acne och kvisslor.
Jag har bestämt mig för att sluta ta dem. I och med att vi finns i rullorna hos fertilitetsklinken med tanke på den sjukdomen min man hade så har vår läkare sagt att skulle det inte funka naturligt under våren/sommaren så skall vi höra av oss. Om det blir aktuellt med fler ivf eller annan hjälp vill de ju inte att man skall ta några andra tabletter. Jag vill att min kropp skall vara au nauturell när vi träffar honom i slutet av augusti. Jag har alltid haft känningar vid äl och efter ivf känner jag inte igen min kropp. Visst det kan ta 3-6 månader innan den hormonella balansen är åter och för min del har 6 månader gått i september. Om tabletterna nu skulle funka gällande vad som står officiellt mot pms så vill jag inte ta dem för jag har inte några jobbiga pms så vill jag inte känna mindre. Jag vill vara hormonkärring ;-D
Kom att tänka på en sak till. I Sverige är det inte lika accepterat med naturmedicin som det är t ex utomland. Ny bor jag i Skåne och bara man åker över till Tyskland så är acceptansen helt annorlunda och dessa naturläkare som homopater är mer accepterat. Vi är ju många som har försökt med apiforce, det förstå man ju om man läser på fl. Jag är nästan nyfiken att gå tillbaka till min hälsokostaffär och fråga henna igen gällande fertiliteten, fråga efter lite belägg gällande deras uttal. Det känns ju litet konstigt att det inte står på förpackningen. Kan det stå kan användas vid hudproblem så borde det även kunna stå kan användas vid oregelbundna menscyklar/fertilitetsfrämjande. Om det är så bra som hälsokostaffärena påstår så borde ju det spridas till gynekologer och barnmorskor men när några av oss har frågat så har det flesta aldrig hört talas om tabletterna. Är lite skeptisk just nu märks det eller