Nu är jag glad Deklarationsblanketten kom idag.... Sommaren är räddad och jag får lite mer än ett CSN bidarg tillbaks på skatten, så då klarar vi juli månad. Även om det hade varit roligare att åka på semester för de pengarna.
Ida - Handlade paket så det stor härliga till idag. Lindex hade super rea, köpte man två reaplagg fick men det billigaste!!! Alltså köp 2 betala för 1. Sånt gillar jag....
Ang gruppboende kan det säkert ses kränkande att de inte får bo självaintegriteten kan störas, beroende på vem de bor med så kan de kanske utvecklas "åt fel håll". Fördelar kan vara att de just få träffa andra, vissa kanske aldrig skulle få komma ut bland andra om de bodde själva. Personalen är ofta den samma, bode de själva (om man nu är så pass så man kan det) är det väl hemtjänsten eller personlig assistent som är alternativet och då krävs det mycket av personkemin.
Makten är väl just som du säger, risken med att man slutar tänka på att de är individer som förmodlingen på något sätt kan kommunicera trots allt. Risken finns att vi tar över och låter det inte ta tid att låta dem ex klä sig själva. Och vi bestämmer när de vill äta, vad de vill äta och till och med när de ska skita! Då gäller det att tänka sig för...
Men det var bara lite som jag kom på nu. Och inte vet jag om det stämmer heller. Ska klura mer och återkommer om jag kommer på något bra.
Adnama - I den tidigare tråden var det många som sa att termin två var den värsta. Känns ju bra för dig och mig, eller
Ericas mamma - Skönt att hör att det finns någon som kommer att plugga under sommaren. Jag kör till den sista juni och börjar sedan igen den 12aug. Och där emellan funderar jag på att läsa något, jobba och semestra. Tänkte köra en 50p kurs under "sommarlovet" allt för att få med så många kurser som möjligt
Jonna - Japp, det gäller att inte ligga på latsida alt att plugga för mycket, för då får man många sidor att läsa ikapp