Blivande USKor kämpar vidare - part III
fröken NollÅtta - här är jag. Sonen somnade först en timme senare.... Och sen var jag tvungen att duscha
Grundläggande behörighet samt Ma B, Sh A och Nk B (alternativt Fy A, Ke A och Bi A).
Detta måste vi ha för att kunna söka ssk programmet. 25:4 har jag förstått att det bara används om det finns platser över på programmet och då lottas de ut bland dom som sökt enligt 25:4 - men jag kan ha fel.....
Vet att ssk utbildningen här i Örebro är alltid full. Men man kan ju chansa.
NK B får vi INTE tillgodo räknas oss längre, iallafall inte enligt min syo konsulent. Hon sa att det var nya regler och vi MÅSTE ha NK B och inget annat. Men om jag fattade henne rätt så kunde man nästan hoppa på B innan man läst A.
Ja då som läste två årig utbildning på gymnasiet utan kärnämnen får ju bita i det sura äppelt och läsa upp alla dessa ämnen.
Så min plan är att få jobb efter uska utbildningen är klar, sedan ev plugga upp dessa ämnen och sedan söka ssk. OM jag nu vill det då. Men mitt mål är isåfall inte att stanna på ssk utan utbilda mig vidare, precis som du, men jag vill nog bli distriktsköterska så jag kan jobba på BVC eller kanske diabetessköterska.
Men samtidigt har jag en känsla av att kan är nog väldigt nöjd med att vara uska också.