Peand: Oj, det var en mängd valbara som jag läst som var obligatoriska.
Jag har läst följande (för er som är nyfikna
) arbetsmiljö- och säkerhet, datakunskap, etik, vård vid livets slutskede, medicinsk grundkurs, määniskan socalt och kulturellt, psykologi, vård och omsorgsarbete, folkhälsokunskap, vårdpedagogik, geriatrik, psykiatri, omvårdnad och akutsjukvård.
Jag funderar på att kanske läsa in barn och ungdomssjukvård på distans på en annan skola i höst bara för intressets skull.
Nån som läst den kursen?
Det löste sig med hur många ml en kaffekopp, ett glas och en pipmugg innehåller. Det var ett dokument med som jag inte såg, blind ibland
F*n, jag ska INTE hänga här när jag pluggar, men precis som du Peand så är det sååååå svårt. Men jag är duktig i dag så jag är värd det, är inne på den andra uppgiften nu så det så *stolt*
delifi2: Om du vill vara på sjukhus så ska du välja inriktning sjukvård. Får du inte välja inriktning somatisk i tvåan redan? Jag tycker också det är trist att dem bara riktar in sig på äldre utbildningen igenom. Blir inte vuxna och barn också sjuka eller???
Innan jag började min utbildning så visste jag vad målet var för min del och det har jag nu nått....att jobba på förlossningen.
Termin 1 var jag på ett äldreboende, trivdes inte och böt till palliativ, termin 2 gyn och nu termin 3 förlossning och akut gyn (några dagar bara på akut gyn för att läraren ska bli nöjd)
Vad jag vet är det svårt att få praktik på förlossningen, jag ringde runt som en tok för ett år sen och det var bara nej nej nej. Men sedan när jag sökte jobb och så, då hände det grejer
Näää, dax att återgå och besvara en fråga på vätskeintag innan jag kommer tillbax